El Laboratori d'Urbanisme celebra els 50 anys amb una taula rodona i una exposició al COAC

Seminari ‘Urbanisme i ciutats en perspectiva’

També dins dels actes commemoratius dels 50 anys del LUB, el mateix dia 24, a les 9.30 h, té lloc a l’ETSAB de la UPC el Seminari ‘Urbanisme i ciutats en perspectiva’, estructucturat en dues parts. Una part, dedicada a l’àmbit de la ciutat, en la qua es plantegen les qüestions Com es transformen les ciutats? Quins reptes tenen plantejats?  i està moderada pels arquitectes i urbanistes Josep Parcerisa,director del LUB, i Eulàlia Gómez Escoda, ambdós professors de la UPC

L'altra part, dedicada a l’àmbit de la universitat, centrada en la recerca orientada a la pràctica: com ensenyar a les escoles? i que està moderada per Maria Rubert de Ventós i Carles Crosas, també arquitectes, urbanistes i professors de la UPC.

La delegació de Barcelona del Col·legi d’Arquitectes de Catalunya (COAC) acull, el 24 d'octubre, dues de les activitats organitzades per commemorar els 50 anys del Laboratori d'Urbanisme de la UPC: la taula rodona ‘De la investigació a l’urbanisme urbà’ amb la participació dels arquitectes Rafael Moneo, Carme Pigem i Mirko Zardini i de Joan Busquets, com a moderador, i la inauguració de l’exposició ‘LUB 50, l’Actualitat d’una recerca insistent'.

24/10/2019

Amb motiu del 50è aniversari del Laboratori d'Urbanisme de Barcelona (LUB) de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC), la seu del COAC a Barcelona (Pl. Nova, 5) acull, el 24 d'octubre, a les 18.30 h, la taula rodona ‘De la investigació a l’urbanisme urbà’ amb la participació dels arquitectes Rafael Moneo, Carme Pigem i Mirko Zardini i la presentació de l’arquitecte i urbanista Joan Busquets.

Posteriorment, s’inaugurarà, a la mateixa seu del COAC, la inauguració de l’exposició ‘LUB 50, l’Actualitat d’una recerca insistent’, dissenyada i produïda per l'arquitectes Àlex Giménez i Àlvaro Clua, del Departament d’Urbanisme i Ordenació del Territori de la UPC, ambdós vinculats al LUB

El Laboratori d’Urbanisme de Barcelona (LUB)
Dirigit pel catedràtic d'urbanística Josep Parcerisa, el LUB és un centre de recerca adscrit al Departament d’Urbanisme i Ordenació del Territori de la UPC i amb seu a l’Escola d’Arquitectura de Barcelona (ETSAB), de la mateixa Universitat. Creat durant el curs acadèmic 1968-1969 a iniciativa de Manuel de Solà-Morales, el LUB va reunir inicialment els professors Joan Busquets, Antonio Font, Miquel Domingo i José Luís Gómez Ordóñez.

Des d’aleshores, diverses promocions d’estudiants han participat a les iniciatives pròpies del Laboratori i molts professors hi han realitzat recerques pròpies. Un conjunt de tesis doctorals hi tenen el seu origen. Professor i professores que actualment imparteixen docència en diverses universitats europees i americanes tenen o han tingut vinculació amb el LUB.

Des del 2004, el Laboratori és un Grup de Recerca Consolidat de la UPC i desenvolupa el programa ‘Observatori de l’urbanisme de les ciutats’. Les seves àrees principals d’estudi són les formes de creixement i de la morfologia urbana, el desenvolupament de la Barcelona moderna, mobilitat metropolitana, la teoria i la pràctica del projecte urbà i l’ensenyament de l’urbanisme al món.

L’any 2010, el Laboratori va iniciar l’edició de la revista digital d’UR, que va donar continuïtat a UR - Urbanismo Revista (1985-1992).