El menyspreu del coneixement, a debat a la UPC

El debat tindrà lloc a la sala d'actes de l'ETSEIB

Aquest dimecres, 5 de juny, a les 11 hores, a la sala d'actes de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Industrial de Barcelona (ETSEIB) de la UPC, tindrà lloc un debat sota el títol 'El menyspreu del coneixement', amb la participació dels professors Nico Hirt, assagista belga i luxemburguès; Rosa Cañadell, directora d'institut; i Albert Corominas, catedràtic emèrit de la UPC.

04/06/2019

En el debat 'El menyspreu del coneixement', que tindrà lloc el 5 de juny a la sala d'actes de l'ETSEIB (Diagonal, 647), els ponents posaran en qüestió aspectes com ara que les noves tendències de l'aprenentatge segons les quals no caldria adquirir coneixements, sinó aprendre a aprendre; que el saber és accessible a tothom a la xarxa i, per tant, no caldria ensenyar-lo ni aprendre'l; que el coneixement creix exponencialment i es renova de manera incessant; que allò que avui s'aprèn esdevindrà obsolet ràpidament; o que les persones que ara estudien treballaran en ocupacions que avui no podem ni tan sols imaginar.

El físic belga-luxemburguès Nico Hirtt, és autor d'articles, llibres i conferències sobre els sistemes educatius europeus. Cofundador de l'associació Appel pour une école démocratique i responsable dels seus estudis de recerca, Hirtt ha intervingut al Fòrum Mundial de l'Educació a Porto Alegre (Brasil), als Fòrums Socials Europeus de Florència, París, Londres i Atenes, i molts altres col·loquis i trobades internacionals (Montreal, Dublín, Beijing, Madrid, Bogotà,...).

Rosa Cañadell és llicenciada en psicologia i magisteri, i ha exercit com a professora de secundària (actualment jubilada) i com a directora d'institut. Exdelegada sindical i portaveu d'USTEC·STEs (IAC), és membre fundadora del Seminari Ítaca d'Educació Crítica. Escriu regularment a diversos mitjans com ara Cuadernos de Pedagogía, Perspectiva Escolar, Público, El Periódico, El Viejo Topo, eldebat.cat, eldiario.es, Docència, Rebelion.org, Universidade e Sociedade, Latin American Perspective. És coautora de diversos llibres sobre educació.

Albert Corominas és catedràtic emèrit de la UPC a l'Institut d'Organització i Control (IOC) i al Departament d'Organització d'Empreses. La seva trajectòria a la UPC, de la qual ha estat tres vegades vicerector, comença com a delegat estudiantil a la fundació del Sindicat Democràtic d'Estudiants de Barcelona. A més de la seva tasca docent i de recerca, ha participat en nombroses publicacions sobre política universitària i actualment és membre destacat de l'Observatori del Sistema Universitari (OSU).

L'acte està organitzat pels professors Enric Fossas, Amaia Lusa, Guillermo Lusa, M. Carme Martínez Costa, Antoni Ras i Vera Sacristán, amb el suport de l'ETSEIB, l'IOC, l'Institut de Ciències de l'Educació (ICE) i l'OSU, amb motiu de la jubilació del professor Albert Corominas.