El Premi UPC de Ciència-Ficció es lliurarà en el Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Sitges

Descarregar

Francesc Torres, rector de la UPC, i Xavier Duran, director del Fundació Sitges Festival Internacional de Cinema de Catalunya, en la signatura del conveni de col·laboració

La UPC, el Consell Social de la Universitat i la Fundació Sitges Festival Internacional de Cinema de Catalunya han signat, el 20 de juliol, un acord a través del qual el Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Sitges acollirà l’acte de lliurament del Premi UPC de Ciència-Ficció 2018, un guardó que premia narracions inèdites en aquest gènere literari.

23/07/2018

L’acte de lliurament del Premi UPC de Ciència-Ficció es realitzarà en el marc del 51è Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Catalunya, que tindrà lloc a Sitges del 4 al 14 d’octubre de 2018. L’entrega de premis es farà el 6 d'octubre, durant la jornada Taboo’ks, dedicada a la literatura fantàstica i la seva vinculació a l’audiovisual i que té que a objectiu ser el germen d’un futur mercat de drets literaris adreçat a l’audiovisual.

Taboo’ks, que compta amb el suport de la Federación del Gremio de Editores de España i el Saló Liber, acollirà la presentació de quatre obres susceptibles de ser adaptades al cinema i una projecte en vies d’adaptació. A banda de l’entrega del Premi UPC de Ciència-Ficció, la jornada també inclou la presentació d’un study case de la mà de Planeta.

El Premi UPC de Ciència-Ficció 2018, organitzat pel Consell Social de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) des de l’any 1991, va ser convocat el mes de gener d’enguany i el termini de presentació de candidatures va finalitzar el passat 15 de juny. El jurat del premi es reunirà el proper mes de setembre per decidir les obres guanyadores: d’acord amb les bases, es concedirà un premi honorífic i, si el jurat ho considera adient, una menció especial honorífica. També es podrà concedir una menció honorífica a la millor narració presentada per un membre de la Universitat.

L’acord signat amb la Fundació Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Catalunya també preveu que s’explorin altres vies de col·laboració amb la UPC en futures edicions del Festival, com ara l’organització d’una hackató per dissenyar models 3D de personatges fantàstics o un concurs amb proves a superar des d’un smartphone amb geolocalització.