El programa cultural UPCArts arriba als campus

Cartell d'UPCArts

Cartell d'UPCArts a prop teu!

UPCArts va un pas més enllà i, després de presentar el programa a l’estudiantat l’11 de novembre passat al Teatre Lliure, ara es dona a conèixer activament als campus i centres de la UPC. Amb aquest objectiu, s’han organitzat una sèrie d’activitats que vinculen l’art i la tecnologia d’una manera lúdica.

22/02/2022

UPCArts és un programa cultural que posa de relleu el vincle entre l’art i la cultura amb la ciència i la tecnologia per enriquir la vida universitària i explorar vies de recerca, i que  proposa recuperar i revaloritzar la vida presencial a la UPC a través de la cultura. UPCArts també vol obrir la UPC a la vida cultural de les localitats on té presència i convertir, així, la universitat en un agent cultural més del territori.

Per donar a conèixer el programa a l’estudiantat dels diferents centres docents i recuperar la vida cultural als campus després de la pandèmia, s’han programat una sèrie d’activitats adreçades a la comunitat universitària. Les sessions, durant les quals se sortejarà material de marxandatge UPCArts, són les següents:

My Robot and Me. Projecte col·laboratiu de Miquel Jordà i del col·lectiu Mutan Monkey Instruments en què es fa ús de les tecnologies de la informació i les comunicacions aplicades a la creació i la investigació musical. Mutan Monkey dissenyen instruments per a  noves formes de tocar y crear a partir de l’experimentació sonora. Amb peces musicals creades per la Intel·ligència Artificial que seran acompanyades en directe per Miquel Jordà, proposen una simbiosi entre els dos mons (humà-màquina, software-ment). Melodies variades —des de temes pop a música èpica—, inspirades en contes d’Isaac Asimov i creades per IA, que faran vibrar els i les espectadores mentre es reflexiona entorn l’essència de la creació artística i l’ego de l’autor, en un món on els robots traspassen les fronteres de la imaginació i l’art.

Campus de Manresa: 24 febrer, a les 18:30 h, sala d’actes de l’Escola Politècnica Superior d'Enginyeria de Manresa (EPSEM).

Campus Barcelona-Diagonal Besòs: 2 de març a les 12 h , vestíbul de l’Edifici A.

Campus del Baix Llobregat: 16 de març, a les 11 h, a la Sala Mercabarna de l’Escola d'Enginyeria Agroalimentària i de Biosistemes(EEABB).

Campus Diagonal-Sud: 23 de març, a les 12:30 h, a la sala d’actes Facultat de Matemàtiques i Estadística (FME).

Campus de Terrassa: 4 de maig, a les 12:30 h, a la Plaça del Campus.

Joan Margarit… Paraules en préstec. Una oportunitat per submergir-se en la ment del poeta a partir del dibuix en transformació, la música i la veu. Una mescla que ens farà entrar en diàleg amb paraules prestades d’un dels poetes catalans més transcendents dels nostres temps, un any després del seu decés.

Campus Diagonal-Nord:  23 de febrer a les 12 h, plaça de les constel·lacions (Telecos).

Art i intel·ligència artificial. Mònica Rickic crea mons híbrids, una confluència entre l’art i la tecnologia. Per això se la coneix com ’la mare dels robots’. L’espectacle és una conversa del vincle artístic–tecnològic a l’avui i al demà, farcida d’exemples i amb alguns convidats especials: els seus robots.

Campus Diagonal-Sud, Escola Tècnica Superior d'Arquitectura de Barcelona (ETSAB) i Escola Politècnica Superior d'Edificació de Barcelona (EPSEB): 8 de març, a les 14 h, terrassa de l’escola Coderch ETSAB (en cas de pluja, es farà a la Sala d’Actes ETSAB).

Campus Terrassa: per confirmar

El Pèsol feréstec. Una banda de poesia pop ‘tal com raja’, l’única capaç d’adaptar un poema d’Ausiàs March al reggaeton, improvisar cançons o musicar una tesi doctoral. El Pèsol aspira a ser el grup emergent eternament submergit i ara se’ls pot escoltar als campus.

Campus de Vilanova i la Geltrú: 24 de març, a les 12:30 h, al pati de l’Escola Politècnica Superior d'Enginyeria de Vilanova i la Geltrú (EPSEVG).

Cafè d’Alger.  Concert que crea un diàleg entre la poesia i la tradició popular de les muntanyes de la Cabília: l’oralitat i el folk àrab. Un repertori de la música chaâbi i les músiques del Sud, revisada i adaptada per la inspiració dels grans noms de la música popular algeriana. En definitiva, un compendi de sons llunyans i particulars, que arriben als campus de la UPC.

Facultat de Nàutica de Barcelona (FNB): el 6 d’abril, a les 12:30 h, al vestíbul del centre.

La força incendiària de les paraules generant pensament crític…, a càrrec de David Fernández (lectura) i Lu Rois (teclats). En aquest espectacle, l’ex-diputat de la CUP David Fernández i la cantant i pianista Lu Rois musicaran les poesies d’Erri De Luca, activista Italià d’extrema esquerra. La seva poesia reivindicativa ens diu: “En veure la cera agrumollada/ i el ble gepic/ ningú no s’imagina avui/ la força incendiària de les espelmes”.

Escola Tècnica Superior d'Arquitectura del Vallès (ETSAV): El 17 de març, a les 11 h, a la sala d’actes del centre.

Campus de Terrassa : 5 de maig a les 12 h, al pati de la Facultat d'Òptica i Optometria de Terrassa (FOOT).

Durant les sessions se sortejarà material de marxandatge UPCArts. Activar la vida cultural dels campus i convidar a la comunitat a participar a les franges culturals que després d’una pandèmia s’han pogut recuperar són també objectius d’aquestes presentacions.