El projecte ABLE de la UPC, seleccionat per participar en el programa d’acceleració CRAASH Barcelona

Descarregar

L'exosquelet ABLE ha estat dissenyat i desenvolupat pel grup de recerca en Enginyeria Biomecànica (BIOMEC) de la UPC

L’exosquelet robòtic ABLE, que permet a persones amb lesions medul·lars poder adquirir mobilitat per caminar, desenvolupat pel grup de recerca en Enginyeria Biomecànica de la UPC, és un dels vuit projectes seleccionats per participar en el programa d’acceleració CRAASH Barcelona, impulsat per Biocat en col·laboració amb el CIMIT de Boston.

16/04/2018

L'exosquelet ABLE (per Assistive Biorobotic Low-cost Exoskeleton), dissenyat i desenvolupat pel grup de recerca en Enginyeria Biomecànica (BIOMEC) de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), que coordina l’investigador Josep Maria Font, és un sistema de baix cost, lleuger, personalitzat i fàcil d'utilitzar. Fa servir només els mecanismes i sensors essencials per facilitar la recuperació funcional de la marxa de pacients amb una lesió medul·lar, i té tres components modulars: un sistema d'actuació al genoll que fa la funció de múscul artificial, un sensor situat a la zona de la tíbia que detecta la intenció de l'usuari, i una motxilla que conté l'electrònica i la bateria.

En el desenvolupament del prototip també hi han participat investigadors de la Universidade da Coruña i de la Universitat d'Extremadura. Fins avui el dispositiu s’ha provat en una pacient amb LM del Complex Hospitalari Universitari de La Corunya, i està previst provar-lo en pacients de l’Institut Guttmann gràcies al finançament del programa CaixaImpulse

De Barcelona als inversors de Boston
ABLE és un dels vuit projectes seleccionats per participar al programa d’acceleració CRAASH Barcelona, impulsat per Biocat en col·laboració amb el Consortia for Improving Medicine with Innovation and Technology (CIMIT) de Boston. En total, 35 projectes van presentar la seva sol·licitud per participar en el programa, adreçat a projectes de tecnologia punta (diagnòstic ehealth, dispositius mèdics i digital health) sorgits de centres de recerca, instituts de recerca hospitalària i universitats europees. CRAASH Barcelona forma part del programa de bootcamps d'EIT Health, el major consorci de salut europeu.

CRAASH Barcelona donarà suport als vuit equips seleccionats perquè comercialitzin les seves tecnologies en un període d’entre tres i cinc anys. Els investigadors estaran guiats per mentors experts del CIMIT (Boston), l'acceleradora de salut amb més experiència del món.