El rector de la UPC, Daniel Crespo, nou vicepresident de l’aliança Unite!

Retrat del rector de la UPC, Daniel Crespo
Descarregar

El rector de la UPC, Daniel Crespo, nou vicepresident de l'aliança Unite!

Retrat del rector de la Universitat d’Aalto, Ilkka Niemelä
Descarregar

El rector de la Universitat d’Aalto, Ilkka Niemelä, assumeix la segona vicepresidència de l'aliança Unite!

Retrat de la rectora de la Universitat de Darmstadt, Tanja Brühl
Descarregar

La rectora de la Universitat de Darmstadt, Tanja Brühl, continuarà com a presidenta de l'aliança per tres anys més

Unite! crea dues vicepresidències que assumeixen els rectors de la UPC, Daniel Crespo, i , Ilkka Niemelä, rector de la Universitat d’Aalto, a Espoo (Finlandia).

30/11/2022

El Fòrum Acadèmic de Unite! ha aprovat la creació de dues vicepresidències en els seus òrgans de govern. El rector de la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC), Daniel Crespo, i Ilkka Niemelä, rector de la Universitat d’Aalto, a Espoo (Finlàndia), ocuparan aquestes noves posicions. En la mateixa reunió, els membres del Fòrum Acadèmic (òrgan que integren els delegats, PDI, PAS i estudiants de cada universitat membre) també han ratificat l’actual presidenta de l’aliança, Tanja Brühl, rectora de la Universitat de Darmstadt (Alemanya), en el seu càrrec per tres anys més.

Els dos nous vicepresidents acompanyaran a la presidenta com a responsables del desenvolupament estratègic de l’aliança. També s’ha previst que els vicepresidents acompanyin o substitueixin a la presidenta en les reunions polítiques oficials o en les aparicions en els mitjans de comunicació, com a portaveus de Unite!.

Després del nomenament, el rector de la UPC ha manifestat que la decisió de Unite! de reforçar el seu equip de govern amb dues noves vicepresidències “és una mostra més de la voluntat de tots els seus membres d'enfortir l'aliança”. Per a Daniel Crespo “incorporar a la direcció de Unite! visions i veus complementàries des de dues de les universitats que en formen part, permetrà a Unite! avançar en els seus projectes amb una visió més forta i rica i, al mateix temps, contribuirà a la transformació de la UPC. Com a vicepresident de Unite! el meu compromís per als pròxims anys és aportar la visió, el coneixement i l'experiència de la nostra Universitat a la governança de l'aliança”.

Nova etapa per a Unite!
La UPC és una de les nou universitats europees que forma part de Unite!, University Network for Innovation, Technology and Engineering. Aquesta aliança d’universitats tecnològiques treballa amb el suport de la Comissió Europea per impulsar la construcció del futur Espai Europeu d'Educació Superior amb el finançament dels programes Erasmus+ i H2020.

En l’actualitat formen part de l’aliança les universitats següents: Technical University of Darmstadt (TUDa); Aalto University (Aalto); Graz University of Technology (TU Graz); Grenoble INP Graduate School of Engineering and Management, University Grenoble Alpes (Grenoble INP-UGA); KTH Royal Institute of Technology (KTH); Politecnico Di Torino (PoliTO); Universidade de Lisboa (ULisboa), Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC) i Wrocław University of Science and Technology (Wroclaw Tech).

El nomenament del rector de la UPC com a vicepresident de l’aliança coincideix amb l’inici de la segona fase de desenvolupament de Unite! després que la Comissió Europea (CE) anunciés, el passat mes de juliol, la decisió de finançar l'aliança durant quatre anys més a través del programa Erasmus+. En aquest sentit, el finançament de 14,4 milions d'euros que rebrà l'aliança implica el reconeixement de la CE al compromís de Unite! i de tots els seus socis per esdevenir un projecte estratègic de col·laboració a llarg termini.

La UPC és una de les universitats sòcies més actives en els grups de treball de Unite!, en els quals estan implicats més d’un centenar de membres de la comunitat, entre personal docent i investigador, personal d’administració i serveis i estudiantat.

En aquesta nova fase, la UPC serà la universitat coordinadora del grup de treball que dissenya i implementa els nous models de comunicació, sensibilització i impacte de l’aliança. Des de Unite!, totes les universitats membres treballen per dissenyar i consolidar un nou model d’universitat europea que ofereix una educació i recerca d'excel·lència enfocada en els grans reptes socials i tecnològics actuals. Les comunitats de les nou universitats desenvolupen i participen en projectes per a la implantació dels futurs graus europeus o la creació, entre altres, d'una Escola Europea de Doctorat al voltant d’àrees estratègiques com són l’energia sostenible, la intel·ligència artificial, la Indústria 4.0 o l’emprenedoria. Unite! connecta diferents regions europees des d’una perspectiva acadèmica i investigadora que afavoreix la intensificació de la innovació i la transferència del coneixement en un marc multicultural i multilingüe, digital i verd.