Els equips ETSEIB Motorsport i Dynamics UPC pugen al podi de la Formula Student

Els equips ETSEIB Motorsport i Dynamics UPC pugen al podi de la Formula Student
Descarregar

El DYN-03 de Dyanmics UPC a les proves de la Formula Student Spain

El cotxe elèctric d’ETSEIB Motorsport s’alça amb la tercera posició a la República Txeca i Dynamics UPC aconsegueix el segon premi de combustió als Països Baixos. Tots dos equips han donat per finalitzada la temporada de competició a la Formula Student Spain, on han coincidit amb la resta d’equips de la UPC: UPC ecoRacing, E-Tech Racing i Vilanova Formula Team.

05/09/2018

El veterà ETSEIB Motorsport, de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Industrial de Barcelona (ETSEIB), va aconseguir la tercera posició de la Formula Student Czech Republic gràcies als bons resultats que va obtenir en les diferents proves estàtiques i dinàmiques de la competició. Amb una aerodinàmica millorada i una significativa reducció de pes, el monoplaça elèctric de l’equip va assolir els millors resultats de Cost & Manufacturing, i Skid Pad, amb un temps de 4,86 segons.

D’altra banda, 401 punts va permetre als estudiants escalar fins a la 16a posició de la Formula Student Germany, i 365 fins a la 18a de la Formula Student Spain, on el vehicle arrossegava una sèrie de problemes en la frenada que van comportar la retirada del cotxe de la prova d’Endurance.

Per la seva banda, el Dynamics UPC, integrat enguany per 34 membres de l’Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Manresa (EPSEM), va ser el primer equip de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) que va participar en les competicions d’aquest estiu. Ho va fer a la cursa que va tenir lloc al circuit TT a Assen, en el marc de la Formula Student Netherlands, on va assolir la segona posició a la classificació general de combustió, amb un total de 554 punts.

Els bons resultats del DYN-03, el vehicle de competició que els estudiants de l’EPSEM van dissenyar i construir per aquesta temporada, es van veure reforçats pels èxits assolits en el Circuit de Barcelona-Catalunya, a Montmeló, on l’equip va aconseguir 50 punts més que l’any anterior. Així, en aquesta segona etapa, van assolir la 22a posició a la classificació general, convertint-se en el tercer millor equip espanyol de combustió.

Cita a Montmeló
L’UPC ecoRacing, l’E-Tech Racing i el Vilanova Formula Team, que conformen la resta d’equips de la Universitat, també van coincidir a la Formula Student Spain.

L’equip de l’Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT) va participar a la cursa estrenant l’ecoRX, el seu vehicle elèctric amb tracció total a les quatre rodes. Fidels a la seva línia innovadora, els estudiants d’UPC ecoRacing van apostar per aquest bòlid amb el qual van aconseguir la 13a posició a les proves de disseny i la 24a a la classificació general.

L’E-Tech Racing, que s’havia proposat un ambiciós projecte per aquesta temporada, va haver d’afrontar dificultats tècniques d’última hora que no li van permetre participar en les proves dinàmiques de la competició. L’equip de l’Escola d’Enginyeria de Barcelona Est (EEBE), va veure recompensats els seus esforços a les proves estàtiques, en les quals va aconseguir la 23a posició en Design i la 14a posició en Cost & Manufacturing, d’un total de 39 vehicles elèctrics.

Finalment, els estudiants del Vilanova Formula Team, de l’Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Vilanova i la Geltrú (EPSEVG), van quedar en la 34a posició del circuit espanyol després de superar problemes tècnics que van complicar la seva participació en la prova d’Endurance.

Notícia relacionada: