Imatge del projecte '15.000 grams' realitzat per estudiants de l'ETSAB

Descarregar

El projecte ‘Big Bang Poblenou’, dels estudiants del màster en Lighting Design de la UPC School

Descarregar

El projecte ‘Continuo’, realitzat per estudiants de l’ETSAV

Del 16 al 18 de febrer, els dissenys d’estudiants de l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de Barcelona (ETSAB), l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura del Vallès (ETSAV) i la UPC School ompliran de llum els carrers del barri de Poblenou amb motiu del festival Llum BCN, organitzat en el marc de les Festes de Santa Eulàlia de Barcelona.

15/02/2018

Els estudiants de l’ETSAB, l’ETSAV i la UPC School treuen al carrer els seus dissenys lumínics per transformar, a través de la llum, espais de naturaleses molts diferents. Un repte que, aquest any, es trasllada de Ciutat Vella al Poblenou, al districte de Sant Martí, un barri amb una gran herència industrial i que actualment viu un intens procés de transformació per convertir-se en un nou districte tecnològic, d’innovació i creació.

Així, un grup de 12 estudiants de l’ETSAB presenten el projecte ‘15.000 grams’ que es podrà veure a la cantonada dels carrers Bolívia i Badajoz, i que incideix en la preexistència lumínica d’un àmbit sobreexposat a arquitectures i elements urbans desconnectats i proposa una nova lectura sobre l’espai públic. L’actuació sobre els 15 fanals de la instal·lació posa en valor la repetició sistèmica com a factor paisatgístic d’escala urbana i, alhora, provoca una inquietant relació dels ciutadans amb uns elements urbans alterats i domesticats. Una instal·lació sensible als factors ambientals i en constant moviment, on la llum es consolida formant un total de 1.820 metres quadrats de matèria etèria que interactua amb les persones.

Per la seva part, el projecte ‘Continuo’, realitzat per estudiants de l’ETSAV, es podrà veure al Passatge Trullàs. Un passatge que ja no existeix com a tal, ja que fa alguns anys va perdre la condició de passatge per convertir-se en un cul-de-sac. El projecte Continuo és una seqüència geomètrica lumínica que condueix els espectadors fins a un reflex, el qual duplica virtualment l’extensió de l’antic passatge i ensorra perceptivament el mur que impedeix el pas dels vianants. La instal·lació està suspesa a diferents alçades al llarg del passatge gràcies a una estructura que, després del festival, quedarà instal·lada i podrà ser utilitzada pels veïns en altres activitats del barri.

Estudiants del màster en Lighting Design de la UPC School presenten, al Passatge de Ratés amb Tànger, el projecte ‘Big Bang Poblenou’. El projecte es basa en la idea que el Poblenou, un barri històricament industrial i obrer, està en plena transformació urbanística i social. Un formiguer d’start ups, artistes, dissenyadors i nous creadors s’instal·len en un barri que ja és tendència a la ciutat. Big Bang Poblenou és una explosió renovadora, de dins cap enfora, que simbolitza aquesta revolució transformadora. Les finestres característiques dels edificis industrials, que una retícula divideix en nombrosos vidres rectangulars, esdevé protagonista quan una explosió en quatre fases culmina amb la trencadissa de tots els vidres de l’antic edifici.

El Festival Llum BCN
Enguany el Festival Llum BCN duplica el nombre d’espectacles i instal·lacions d’artistes de prestigi tant del país com de diversos indrets del món, i també dóna veu a les creacions d’alumnes de les escoles d’art, disseny, il·luminació i arquitectura de la ciutat.

L’artista convidada de Llum BCN 2018 és la videoartista i creadora quebequesa Monique Savoie, la qual presentarà una selecció de les millors projeccions immersives de la Société des Arts Technologiques (SAT) de Mont-real, una fundació líder en art i noves tecnologies.

Durant el cap de setmana es podran veure diverses instal·lacions, com un rellotge format per 12 arcs hexagonals que funciona amb la llum que produeixen 7.200 leds a la plaça de les Glòries o una gran orella que escolta i reacciona a les paraules dels visitants a la façana del Disseny HUB Barcelona. També hi ha lloc pels mappings, en aquest cas, a la façana de l’edifici Media TIC, i per un Espai Familiar al número 123 del carrer de Pamplona, cantonada amb el carrer de Tànger, que dissabte i diumenge també obrirà en horari diürn amb diferents propostes interactives.

Més informació: