Els nous perfils professionals en l’enginyeria, a debat en una trobada de la Càtedra Telefónica UPC-UPF

Un moment de la Jornada Àgora Experts 2023

La jornada ha tingut lloc el 22 de novembre a l’ETSETB

En el marc de la Càtedra Telefónica sobre ‘Cognitive IoT’ de la UPC i la UPF, s’ha organitzat, el 22 de novembre, una trobada d’experts per debatre sobre l’evolució dels perfils professionals vinculats a l’enginyeria.

23/11/2023

L’impacte de les tecnologies emergents, com les vinculades a la ciberseguretat o la ciència de dades, impulsades per la intel·ligència artificial generativa, obliga a fer una profunda reflexió quant al seu impacte en els perfils professionals vinculats a l’enginyeria. Aquest ha estat el tema central de la Jornada Àgora Experts 2023 ‘Reptes per al talent en l’era digital’, organitzada per la Càtedra sobre ‘Cognitive IoT’ (Internet de les coses cognitiu) de la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC) i la Universitat Pompeu Fabra (UPF), i que ha tingut lloc el 22 de novembre a l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria de Telecomunicació de Barcelona (ETSETB), al Campus Diagonal Nord de la UPC, a Barcelona.

Durant la jornada s’han compartit estudis recents amb dades sobre l’evolució dels perfils professionals TIC i s’ha debatut sobre els reptes professionals en l’era digital. Ha comptat amb la participació de representants de Telefónica, experts d’ambdues universitats, incloent estudiants i experts en ocupació i representants d’agències de qualitat.

La Càtedra Telefónica-UPC-UPF està codirigida per Lluís Jofre, catedràtic de Teoria de la Señal y Comunicaciones de la UPC, i Miquel Oliver, catedràtic del Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions de la UPF. Té com a finalitat la generació de coneixement sobre les noves tecnologies de la comunicació, especialment a l'àrea de la Internet de les coses (evolució científica i tecnològica, socioeconòmica i de l'oferta formativa).