L’emergència climàtica centra l’11a Biennal Internacional de Paisatge de Barcelona, organitzada per l’ETSAB de la UPC

Descarregar

Del 27 de setembre al 2 d’octubre té lloc una nova edició de la Biennal Internacional de Paisatge de Barcelona, que acollirà el simposi ‘Canvi climàtic, altre cop: Ciutat i Natura’, per reflexionar sobre la importància del paisatge en la mitigació del canvi climàtic, així com el Premi Internacional de Paisatge Rosa Barba - Fundació Banc de Sabadell i el Premi Internacional de les Escoles de Paisatge - Fundació Banc de Sabadell.

09/09/2021

L’11a Biennal Internacional de Paisatge de Barcelona està organitzada pel Col·legi d’Arquitectes de Catalunya (COAC) i l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de Barcelona (ETSAB) de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC). El certamen, que tindrà lloc del 27 de setembre al 2 d’octubre, se celebrarà virtualment i aglutinarà professionals i experts del paisatgisme i l’arquitectura.

El simposi ‘Canvi climàtic, altre cop: Ciutat i Natura’ posarà en valor el paisatge com a eina per fer front a l’emergència climàtica i comptarà amb vuit convidats destacats que proposaran recursos per afrontar-la:

• Martha Schwartz. Arquitecta paisatgista, urbanista, activista del clima i professora a la Harvard University Graduate School of Design (Estats Units).
  • Colleen Mercer Clarke. Arquitecta paisatgista i ecòloga costanera.
  • Karin Helms. Paisatgista, biòloga i professora a l’Escola d’Arquitectura i Disseny d’Oslo (Noruega).
  • Maguelonne Déjeant-Pons. Secretària executiva del Conveni Europeu del Paisatge del Consell d'Europa.
  • Li Xiong. Professor i vicepresident de la Universitat Forestal de Pequín (Xina) i membre del Comitè d’experts de la Xina en arquitectura del paisatge.
  • Gilles Clément. Enginyer hortícola, arquitecte paisatgista, escriptor, jardiner i professor de l’Escola Nacional Superior del Paisatge (França).

També hi participaran, com a representants institucionals, Xavier Matilla, arquitecte en cap de l’Ajuntament de Barcelona, i Ramon Torra , arquitecte i gerent de l'Àrea Metropolitana de Barcelona.

La Biennal també comptarà amb la participació dels autors dels 11 projectes paisatgístics finalistes del Premi Internacional de Paisatge Rosa Barba - Fundació Banc de Sabadell, així com els representants de les vuit escoles finalistes del Premi Internacional de les Escoles de Paisatge - Fundació Banc de Sabadell. En total, està prevista la participació de 43 conferenciants durant 30 hores en línia.

Durant el certamen també es presentarà el Llibre-catàleg de la 10a Biennal Internacional de Paisatge celebrada l’any 2018. L’Escola d’Arquitectura de Barcelona acollirà l’exposició dels finalistes d’ambdós premis.

Donat el context de pandèmia provocada per la COVID-19, aquesta edició de la Biennal se celebrarà en línia, a excepció de la inauguració i la cerimònia de cloenda, que tindran lloc al COAC i al Palau de la Música respectivament. La Biennal compta amb el suport de l’Àrea Metropolitana de Barcelona, l’Ajuntament de Barcelona i la Diputació de Barcelona, el suport de Fundació Banc Sabadell, i la col·laboració del Congrés ISUF, la International Federation of Landscape Architects (IFLA), la International Federation of Landscape Architects of Europe (IFLA Europe) i la New European Bauhaus.