L’emergència climàtica centra l’11a Biennal Internacional de Paisatge de Barcelona, organitzada per l’ETSAB de la UPC

Descarregar

Del 27 de setembre al 2 d’octubre té lloc una nova edició de la Biennal Internacional de Paisatge de Barcelona, que acollirà el simposi ‘Canvi climàtic, altre cop: Ciutat i Natura’, per reflexionar sobre la importància del paisatge en la mitigació del canvi climàtic, així com el Premi Internacional de Paisatge Rosa Barba, Fundació Banc de Sabadell i el Premi Internacional de les Escoles de Paisatge, Fundació Banc de Sabadell.

26/09/2021

L’11a Biennal Internacional de Paisatge de Barcelona està organitzada pel Col·legi d’Arquitectes de Catalunya (COAC) i l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de Barcelona (ETSAB) de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC). El certamen, que tindrà lloc del 27 de setembre al 2 d’octubre, se celebrarà virtualment i aglutinarà professionals i experts del paisatgisme i l’arquitectura.

El simposi ‘Canvi climàtic, altre cop: Ciutat i Natura’ posarà en valor el paisatge com a eina per fer front a l’emergència climàtica i comptarà amb vuit convidats destacats que proposaran recursos per afrontar-la:

• Martha Schwartz. Arquitecta paisatgista, urbanista, activista del clima i professora a la Harvard University Graduate School of Design (Estats Units)

• Colleen Mercer Clarke. Arquitecta paisatgista i ecòloga costanera

• Karin Helms. Paisatgista, biòloga i professora a l’Escola d’Arquitectura i Disseny d’Oslo (Noruega)

• Maguelonne Déjeant-Pons. Secretària executiva del Conveni Europeu del Paisatge del Consell d'Europa

• Li Xiong. Professor i vicepresident de la Universitat Forestal de Pequín (Xina) i membre del Comitè d’experts de la Xina en arquitectura del paisatge

• Gilles Clément. Enginyer hortícola, arquitecte paisatgista, escriptor, jardiner i professor de l’Escola Nacional Superior del Paisatge (França).

També hi participaran, com a representants institucionals, Xavier Matilla, arquitecte en cap de l’Ajuntament de Barcelona, i Ramon Torra , arquitecte i gerent de l'Àrea Metropolitana de Barcelona.

La Biennal també comptarà amb la participació dels autors dels 11 projectes paisatgístics finalistes del Premi Internacional de Paisatge Rosa Barba, Fundació Banc de Sabadell, així com els representants de les vuit escoles finalistes del Premi Internacional de les Escoles de Paisatge, Fundació Banc de Sabadell. En total, està prevista la participació de 43 conferenciants durant 30 hores en línia.

Durant el certamen també es presentarà el Llibre-catàleg de la 10a Biennal Internacional de Paisatge, que va tenir lloc l’any 2018. L’Escola d’Arquitectura de Barcelona acollirà l’exposició i la projeccció dels projectes finalistes d’ambdós premis.

Donat el context de pandèmia provocada per la COVID-19, aquesta edició de la Biennal se celebrarà en línia, a excepció de la inauguració i la cerimònia de cloenda, que tindran lloc al COAC i al Palau de la Música respectivament. La Biennal compta amb el suport de l’Àrea Metropolitana de Barcelona, l’Ajuntament de Barcelona i la Diputació de Barcelona, el suport de Fundació Banc Sabadell, i la col·laboració del Congrés ISUF, la International Federation of Landscape Architects (IFLA), la International Federation of Landscape Architects of Europe (IFLA Europe) i la New European Bauhaus.

Aquesta edició de la Biennal s'emmarca, a més, en els actes commemoratius dels 50 anys de la UPC.