Es busquen 'start-up' per transformar la mobilitat urbana

L'EIT Urban Mobility, del qual la UPC forma part, obre la seva primera convocatòria d’acceleració, adreçada a empreses amb idees innovadores per transformar la forma en què ens movem a les ciutats. La convocatòria per participar-hi finalitza el 31 de maig.

28/05/2020

El nou programa Accelerator de l'EIT Urban Mobility busca start-up amb idees per transformar la forma en què ens movem a les ciutats. La primera convocatòria per accedir a aquesta acceleradora estarà oberta fins al 31 de maig. Les start-ups seleccionades obtindran un ajut de 15.000 euros a fons perdut i sis mesos d’acceleració per afavorir el seu desenvolupament, que inclouran un espai de cotreball, formació, assessorament i la possibilitat de validar la seva tecnologia.

Les empreses candidates han de ser start-up en fase primerenca formades per més d’un membre i que disposin d’una idea de negoci clara i escalable. Entre les candidatures rebudes, l’acceleradora convidarà fins a 12 propostes a participar en una presentació davant d’un jurat format per experts. Les sis empreses escollides en aquesta jornada accediran a l’acceleradora a partir de l’1 de juliol.

L'EIT Urban Mobility, una iniciativa europea per aconseguir ciutats més habitables gràcies a la millora de la mobilitat, compta amb el suport de l'Institut Europeu d'Innovació i Tecnologia (EIT) i té com a objectiu oferir solucions de mobilitat per accelerar la transició cap a espais urbans més habitables. El hub de Barcelona està liderat per la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech. El programa Accelerator contribuirà a aconseguir aquest objectiu a través dels seus cinc centres regionals europeus a Barcelona (Espanya), Munic (Alemanya), Copenhaguen (Dinamarca), Praga (República Txeca) i Helmond (Països Baixos).