Es constitueix el nou Claustre Universitari i el rector presenta el seu informe, en la sessió del 14 de setembre

Descarregar

La sessió 01/2021 del Claustre Uniersitari, que ha tingut lloc el 14 de setembre, s'ha emès en directe per Zonavideo UPC

El Claustre Universitari de la UPC, reunit en sessió ordinària el 14 de setembre, ha elegit els representants de diferents col·lectius per proveir les 7 places vacants a la Mesa d’aquest òrgan i les 24 del Consell de Govern. Així mateix, el rector, Daniel Crespo, ha presentat el seu informe, en què ha donat compte de les accions dels 100 primers dies de mandat, així com de les principals línies de treball dels propers mesos.

17/09/2021

En la sessió ordinària que ha tingut lloc el 14 de setembre, per via telemàtica, el Claustre Universitari de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) s’ha constituït amb els representats del personal docent i investigador permanent doctor (PDI-A), del personal docent i investigador (PDI-B), del personal d’administració i serveis (PAS) i de l’estudiantat de grau i màster (EGM) elegits en les eleccions que van tenir lloc del 19 al 22 d’abril. En la sessió, que s'ha pogut seguir en directe a través de Zonavideo UPC, el rector ha presentat el seu informe sobre les accions dutes a terme durant els cent primers dies de mandat, i sobre el qual van debatre els claustrals.

El rector ha desgranat l’informe sobre cinc idees bàsiques: la convocatòria del Claustre, les mesures adoptades des de la presa de possessió com a rector, l’inici del curs acadèmic 2021-2022 recuperant la presencialitat als campus, les línies estratègiques del Consell de Direcció per al quadrimestre de tardor i l’Avantprojecte de Llei Orgànica del Sistema Universitari (LOSU). Pel que fa a les línies de govern per als propers mesos, el rector s’ha referit a les principals accions que es pretén dur a terme en l’activitat institucional, les polítiques de personal, la política acadèmica, l’estudiantat, la qualitat i política lingüística, la transferència i la innovació, la recerca, així com l’estratègia digital, la política internacional, l’arquitectura, les infraestructures, el territori i les arts, la responsabilitat social i la igualtat, i també l’àmbit l’econòmic i patrimonial i el de Secretaria General.

Així mateix, durant la reunió s’han elegit els representants per proveir de vacants el Consell de Govern i la Mesa del Claustre Universitari. Consulteu els 24 membres elegits del Consell de Govern i els 7 membres elegits de la Mesa del Claustre.

En la mateixa sessió, els claustrals han aprovat, per 93 vots  favor, 47 en contra i 30 en blanc, una moció per adherir-se a la declaració de l’Institut d’Estudis Catalans en relació amb el procediment sancionador del Tribunal de Comptes de l’Estat espanyol contra nombrosos antics membres del Govern català.

Aquesta sessió del Claustre Universitari ha estat la primera des de la presa de possessió del rector de la UPC, Daniel Crespo, el 7 de juny passat, i dels membres de l’actual Consell de Direcció.