Es presenta a Brussel·les la comunitat d’innovació EIT Urban Mobility

Imatge de la presentació a Brussel·les

L'Institut Europeu d'Innovació i Tecnologia (EIT) ha presentat, el 24 de gener a Brussel·les, l’EIT Urban Mobility, la nova comunitat d’innovació que posiciona Barcelona com a capital europea de mobilitat urbana. La UPC és un dels socis tecnològics d’aquesta xarxa.

25/01/2019

Una societat en què les persones utilitzin mitjans de transport públic elèctrics, compartits o individualitzats, altament eficients, i en la qual les ciutats ofereixin més espai per viure, passejar i jugar, i ningú es preocupi per la qualitat de l'aire, els embussos o trobar un lloc on aparcar. Aquests són alguns dels objectius que l’EIT Urban Mobility preveu per a l’Europa del futur. En el projecte hi participa un consorci de 48 socis de 15 països, incloses les ciutats de Barcelona, Copenhague, Eindhoven, Praga i Istanbul, i inclou la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC), l'Institut de Tecnologia d'Israel i SEAT.

En la presentació oficial d’aquesta nova comunitat d’innovació s’ha posat de manifest la necessitat d’invertir en sistemes de transport urbà per adaptar-se a la ràpida urbanització causada per la migració, el canvi demogràfic i els interessos econòmics. A més, el 70% dels europeus viuen en zones urbanes, i aquest tipus de mobilitat representa el 40% de totes les emissions de CO2 del transport per carretera. La congestió a la UE sol localitzar-se en les ciutats i els seus voltants, i costa aproximadament 100.000 milions d’euros a l'any, o l'1% del PIB de la UE.

L’EIT Urban Mobility comptarà amb una subvenció de 4 milions d’euros per garantir que estigui plenament operatiu el més aviat possible.