Es redueix el consum elèctric del principal CPD de la UPC

Descarregar

Imatge del Centre de Processament de Dades (CPD) de la UPC, ubicat a l'edifici Omega del Campus Nord

El Centre de Processament de Dades (CPD) de la UPC, ubicat a l'edifici Omega del Campus Nord, ha reduït el seu consum elèctric gràcies al procés de virtualització d'aplicacions que ha dut a terme UPCnet.

23/11/2018

El consum mitjà del Centre de Processament de Dades (CPD) de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) ha passat de 102KWh a 85KWh aproximadament, fet que suposa un 17% d'estalvi energètic. Aquesta reforma energètica es tradueix en un estalvi econòmic aproximat de 25.000 €/any i, alhora, en una millora en l'impacte mediambiental.

Aquestes instal·lacions, administrades i gestionades per UPCnet, van ser estrenades l’octubre de 2007 per ampliar l’espai dedicat als equips informàtics i de comunicacions que estaven allotjats al CPD de l’edifici Vèrtex.

Actualment, el CPD compta amb 1.050 servidors virtuals, i alberga els serveis corporatius de la Universitat, com el campus Atenea, el sistema de gestió acadèmica, el correu electrònic, la gestió financera i de personal, i el servei de telefonia. D’altra banda, el centre també acull equipaments de computació d’altres unitats: Unitat de Gestió dels Departaments CS i ESSI (UGDSI), Facultat d’Informàtica de Barcelona (FIB), Física Aplicada (FA), i2CAT, etc.