Descarregar

Amb el projecte #acércales, l'start-up Eways ha distribuït telèfons i tauletes a hospitals i residències

Descarregar

Des de Farmily distribueixen fruites i verdures de proximitat a domicili

Descarregar

Quokka està definint l’aplicació del seu sistema per dispensar material sanitari als hospitals

Descarregar

Des de humanITCare faciliten a hospitals i metges accés gratuït a la plataforma de monitorització remota de pacients

Projectes per subministrar dispositius a les persones hospitalitzades per a què puguin parlar amb els familiars, per distribuir fruites i verdures de proximitat al domicili o per crear fundes anticontagi per als mòbils per a personal sanitari. Són algunes de les iniciatives sorgides des de diferents 'start-up' promogudes per estudiants i 'alumni' de la UPC, vinculades al programa ‘Emprèn UPC’, per aportar el seu gra de sorra en la lluita contra la COVID-19.

20/05/2020

Un dels exemples d’aquestes iniciatives, vinculades al programa 'Emprèn UPC', és la impulsada per Eways: han posat en marxa el projecte #acércales per distribuir telèfons i tauletes a hospitals i residències per tal que tant les persones hospitalitzades o que viuen en residències puguin posar-se en contacte amb els seus familiars. El projecte es desenvolupa en col·laboració amb Telecomunicat.cat i ha rebut el suport de la convocatòria extraordinària d’ajuts del Centre de Cooperació de Desenvolupament (CCD) de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC). Eways va sorgir de la iniciativa d’Isabel Baños, Gerard Pinar, Sergi Laut, Xavier Gisbert i Adrià Roca, alumni de l’Escola d'Enginyeria Tècnica Industrial de Barcelona (ara, Escola d’Enginyeria de Barcelona Est).

Distribuir fruites i verdures de proximitat a domicili és l’objectiu de l’app Farmily, que ha augmentat significativament les comandes i la facturació en els darrers dos mesos (realitzant fins a 240 comandes per setmana), des de l’inici del confinament provocat per la COVID-19. L'enginyer industrial i alumni de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Industrial de Barcelona (ETSEIB) de la UPC Eduard Blanch és la persona que hi ha darrere d’aquesta start-up. Ara, i per donar resposta a l'augment de comandes de les últimes setmanes, des de Farmily s’està col·laborant amb Smart Monkey –una start-up fundada per Xavier Ruiz, alumni de la Facultat d’Informàtica de Barcelona (FIB)– que ofereix una solució de planificació de rutes de distribució (logística última milla).

Quokka, una start-up que comercialitza un sistema de neveres intel·ligents que distribueixen a les oficines amb menjar fresc i saludable, està definint l’aplicació del seu sistema per dispensar material sanitari als hospitals. L’empresa va ser impulsada per Bernat Serra, alumni de l’ETSEIB, i per Luuk Willemsen, alumni de la FIB.

Per la seva banda, Vacway i HumanITCare, dos projectes que van iniciar la seva activitat a l’Espai Emprèn del Campus Nord de Barcelona, també han adaptat la seva activitat per contribuir a la lluita contra la Covid-19.

Vacway ha aplicat el disseny de les seves fundes impermeables per a mòbils i tauletes per al personal sanitari. Han ofert als hospitals de forma gratuïta el sistema de protecció de 100 % estanc per reduir el risc de transmissió del virus, ja que els smartphones són un vector passiu de transmissió de la COVID-19. L’empresa va ser impulsada per Joaquín Abellan, enginyer industrial i alumni de l’ETSEIB de la UPC

Des d’HumanITCare, fundada per Núria Pastor i Unai Sánchez, alumni de la FIB, també faciliten a hospitals i metges accés gratuït a la seva plataforma de monitorització remota de pacients. Aquesta empresa emergent va ser premiada en la darrera edició dels premis Fiber Emprendedor, uns guardons que reconeixen iniciatives empresarials liderades per exestudiants de la FIB.

Respiradors d’emergència per als hospitals
Al marge del programa ‘Emprèn UPC’, l’empresa Protofy.io –fundada per tres alumni de la UPC: Lluís Rovira, enginyer de telecomunicació i alumni de l’Escola de Telecomunicació de Barcelona (ETSETB), i Ignasi Plaza i Joan Guasch, enginyers industrials i alumnis de l’ETSEIB– ha impulsat el projecte de respirador d’emergència OxyGEN, el primer que va ser aprovat per l’Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris (AEMPS) i que ha estat fabricat a la planta de SEAT de Martorell.

Més de 25 empreses creades
Els espais Emprèn UPC són incubadores de projectes empresarials de base tecnològica en fase inicial impulsats per membres de la comunitat universitària. En aquestes instal·lacions la UPC dóna suport al talent emprenedor d’estudiants, titulats i personal docent i investigador en el desenvolupament de la seva idea de negoci. La UPC disposa d'Espais Emprèn UPC al campus de Barcelona, Baix Llobregat, Terrassa i Vilanova i la Geltrú, des d'on fins ara s’ha donat suport a 95 projectes empresarials i d’on han sorgit 25 empreses, amb la participació de 240 estudiants i persones titulades. Properament, es preveu endegar-ne un altre al Campus Diagonal-Besòs.