Eva Vidal, professora de l'ETSETB, premiada a la 23a Nit de les Telecomunicacions i la Informàtica

Descarregar

Eva Vidal, amb el Premi Alan Turing al compromís social , juntament amb el President del Parlament, Roger Torrent

Descarregar

Pilar Conesa, amb el Premi d'Honor, juntament amb el President del Parlament, Roger Torrent

La doctora en Enginyeria de Telecomunicacions i directora del Centre de Cooperació per al Desenvolupament (CCD) de la UPC Eva Vidal ha estat guardonada amb el Premi Alan Turing al compromís social en la 23a Nit de les Telecomunicacions i la Informàtica. La màxima distinció de la nit, el Premi d’Honor, l’ha rebut Pilar Conesa, fundadora i CEO d’Anteverti, 'alumni' de la UPC i considerada una pionera en l’impuls de les 'smart cities’.

23/02/2018

La professora i investigadora de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) Eva Vidal ha rebut el 22 de febrer el Premi Alan Turing al compromís social per la seva intensa feina a l’hora d’ incorporar el concepte de sostenibilitat a l’àrea TIC. A més d’estar al capdavant del CCD, Eva Vidal és responsable del Programa d’Igualtat de l’Escola Tècnica Superior d'Enginyeria de Telecomunicació de Barcelona (ETSETB) , on imparteix docència, i forma part del grup de treball +NoiesTIC de la UPC. Des de la UPC ha coordinat projectes amb universitats africanes i ha dirigit desenes de projectes de cooperació en l’àrea TIC.

El guardó Premi Alan Turing al Compromís Social s’ha lliurat en el decurs de la 23a Nit de Telecomunicacions i la Informàtica, juntament amb els Premis Salvà i Campillo i el Premi d’Honor de la Nit, atorgats per l’Associació Catalana d’Enginyers de Telecomunicació (Telecos.cat) i el Col·legi Oficial d’Enginyeria en Informàtica de Catalunya (COEINF). Una cerimònia que ha tingut com a convidat d’honor al president del Parlament, Roger Torrent.

Premi d’Honor a Pilar Conesa, 'alumni' UPC
En l’edició d’enguany, un jurat format per professionals i autoritats ha decidit atorgar la màxima distinció d’aquests guardons, el Premi d’Honor, a Pilar Conesa, alumni de la UPC i fundadora i CEO d’Anteverti, empresa que assessora a equips directius i a organitzacions per adaptar-se a nous entorns, innovant i fent ús de les noves tecnologies. Conesa és la primera dona en rebre aquest guardó en les 23 edicions de la Nit de les Telecomunicacions i la Informàtica.

Llicenciada en Informàtica per la UPC, és considerada una pionera en l’impuls de les smart cities, àmbit en que ha liderat projectes d’èxit a Barcelona, Mèxic, Santiago de Xile, Argentina o el Marroc, entre d’altres. De fet, la seva contribució com a curator de l’Smart City Expo World Congress és bàsica per explicar la rellevància d’aquesta fira de referència internacional.

És assessora externa en estratègia i smart cities de l’inLab de la Facultat d’Informàtica de Barcelona (FIB) de la UPC i també és membre del Consell d’UPC Alumni.

Més premis a la innovació en les TIC
Durant la Nit també s’ha atorgat el Premi Alan Turing al CIO de l’any a Miguel Ángel Iglesias, responsable de la transformació digital de Digital Volkswagen Group España Distribución (VGED), per la creació d'un centre d'innovació que fomenta la cultura del canvi a través de la col·laboració interna i externa, i la transformació de la cultura organitzativa, que defineix un nou model de competències transversals en un entorn digital.

Pel que fa als premis Premis Salvà i Campillo en els diferents àmbits, els guardonats en aquesta edició han estat a la Personalitat Destacada, ex aequo per a Ana Ripoll, presidenta de l'Associació Bioinformàtics Barcelona (BIB), Andreu Veà, pioner d’Internet i emprenedor; i a l’Emprenedoria, per Mònica Roca, enginyera de Telecomunicació amb més de 20 anys d’experiència en el camp espacial.

El jurat d’aquesta 23a Nit també ha guardonat amb el Premi a la Transformació Digital la tasca de la Diputació de Barcelona en el desenvolupament de la societat digital i ha guardonat La Vanguardia amb el Premi a la Comunicació i Divulgació de les TIC per la seva secció 'Tendencias'.

Els organitzadors de la Nit també han dedicat part de la cerimònia a retre homenatge a tres entitats que commemoren els 50 anys d’història i són un referent per al sector TIC: l’Associació de Tècnics d’Informàtica (ATI), la Federació Catalana d’Empresaris Instal·ladors de Telecomunicacions (Feceminte) i l’Associació Espanyola per a la Internacionalització de les empreses d’Electrònica, Informàtica i Telecomunicacions (Secartys).