Exheus, guardonada amb el Premi Joan Roget, completa amb èxit una ampliació de capital i prepara el salt al mercat internacional

José Manuel Soria, director del grup de recerca de Genómica de Malalties Complexes de l'Institut de Recerca de l'Hospital de Sant Pau – IIB Sant Pau; Àlexandre Perera, director del CREB de la UPC; Teresa Tarragó, CEO d'Exheus, i Pol Cervera, cofundador de l'empresa
Descarregar

José Manuel Soria, director del grup de recerca de Genòmica de Malalties Complexes de l'Institut de Recerca de l'Hospital de Sant Pau – IIB Sant Pau; Àlexandre Perera, director del CREB de la UPC; Teresa Tarragó, CEO d'Exheus, i Pol Cervera, cofundador de l'empresa

Els guardonats amb els Premis Joan Roget a la transferència de coneixement, amb el conseller Joaquim Nadal
Descarregar

Premiada com a cas d'èxit

L'spin-off Exheus ha estat distingida amb un dels Premis Joan Roget a la transferència de coneixement, en concret, com a cas d’èxit en l’aplicació d’una tecnologia transferida. Uns premis que atorga el Departament de Recerca i Universitats i la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI) i que s'han lliurat, el 13 de desembre, al Palau de la Generalitat de Catalunya. Es tracta de la primera edició d'uns guardons que honoren la figura de Joan Roget, membre d’una cèlebre nissaga d’òptics i a qui s’atribueix un paper cabdal en la invenció del telescopi.

Exheus –'spin-off' de la UPC, l'Institut de Recerca de l'Hospital Sant Pau – IIB Sant Pau, l'empresa Summit SL i del programa d'innovació de Mobile World Capital Barcelona, The Collider– ha tancat una ampliació de capital de 900.000 euros. Una inversió per donar un nou impuls a l’empresa per arribar a nous mercats europeus, crear una nova estructura comercial que impulsi la internacionalització del producte, i desenvolupar una nova plataforma digital. El 13 de desembre, aquesta 'spin-off' ha estat distingida amb un dels Premis Joan Roget a la transferència de coneixement, en concret, com a cas d’èxit en l’aplicació d’una tecnologia transferida.

15/12/2022

A l'operació d’ampliació de capital hi han participat Decelera Ventures I FCR com a lead investor –després de la participació d'Exheus al programa Decelera Menorca– juntament amb WA4STEAM, Next Gen Venture A I, SCP, Next Gen Venture C I, SCP i més d'un centenar de business angels mitjançant la plataforma Capital Cell, que han invertit 650.000 euros. Una inversió que es complementa amb 250.000 euros més rebuts d'una línia de finançament aportada pel Centre per al Desenvolupament Tecnològic i Industrial (CDTI), entitat que depèn del Ministeri de Ciència i Innovació i que promou la innovació i el desenvolupament tecnològic de les empreses espanyoles. Uns finançaments que sumen un total de 900.000 euros.

A banda, Exheus també ha rebut una subvenció de 50.000 euros per part de l'EIT Health, un organisme europeu que té com a objectiu fomentar la innovació en salut i accelerar l'emprenedoria i la innovació en aquest àmbit.

La injecció d’aquest capital es destinarà a consolidar els eixos següents: iniciar l'expansió internacional del negoci a mercats europeus; crear una estructura comercial que permeti accedir al sistema de salut d'aquests països, i treballar en la regularització dels requisits legals necessaris perquè la companyia pugui operar a escala internacional. Així mateix, es preveu digitalitzar el producte seguint un enfocament bussiness-to-bussiness (B2B) de manera que, amb el desenvolupament d'una plataforma digital, automatitzada i interactiva, els metges i facultatius puguin accedir directament als resultats del pacient i, amb això, donar una valoració sobre la prova d'ARN.

“L'esforç invertit aquests dos anys ens ha servit per obtenir l'informe de salut més avançat del món. Aquesta ampliació de capital ens permetrà continuar construint el futur d'Exheus i impulsar la consolidació de la medicina personalitzada, tant a Espanya com a altres mercats europeus, sempre posant el focus a millorar la vida dels pacients”, afirma Teresa Tarragó, CEO de l’empresa.

Un test ARN únic al món
Exheus va néixer com a spin-off del grup de recerca de Genòmica de Malalties Complexes de l'Institut de Recerca de l'Hospital Sant Pau - IIB Sant Pau, el Centre de Recerca en Enginyeria Biomèdica (CREB) de la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC), l'empresa Summit SL i el programa d'innovació de Mobile World Capital Barcelona, The Collider, que fomenta la transferència tecnològica entre la ciència, el mercat i la societat.

L’empresa analitza l'expressió de tots els gens del cos humà presents al transcriptoma sanguini per detectar i corregir anomalies que afectin la salut de l'individu. Avui dia, Exheus es posiciona com la tecnologia d'anàlisi d'ARN comercial més sofisticada del món. Gràcies a aquesta anàlisi, es controlen els nivells d’expressió de tots els gens del genoma, fent possible que el professional de la salut pugui oferir recomanacions personalitzades i optimitzar la intervenció als seus pacients de forma individualitzada.