Èxit de l’esport femení de la UPC en els Campionats de Catalunya Universitaris i a la Unirun 2022

Les quatre seleccions UPC campiones: voleibol, rugbi i futbol sala femení i voleibol masculí
Descarregar

Oda Hove i Marc Furgado, campions UPC a la Unirun 2022, amb el rector de la UPC, Daniel Crespo
Descarregar

Per primera vegada a la història de l’esport femení de la UPC, tres de les seleccions esportives femenines s’han proclamat Campiones de Catalunya: les seccions de voleibol, rugbi i futbol sala. En aquests campionats, la selecció masculina de voleibol també ha quedat en primer lloc. A més, l’estudiant Oda Hove, de l’Escola d'Enginyeria de Barcelona Est (EEBE), ha guanyat la categoria femenina de la Unirun 2022, la Cursa de les Universitats.

17/03/2022

Del 14 al 16 de març han tingut lloc les fases finals dels Campionats de Catalunya Universitaris 2022 (CCU’22), que s’han celebrat a Puigcerdà i a Llívia. Estan organitzats per l’Esport Català Universitari (ECU), amb el suport de la Secretaria General de l’Esport de la Generalitat de Catalunya.

La UPC ha participat en les fases finals amb vuit seleccions i ha obtingut un èxit sense precedents en els resultats esportius: quatre s’han proclamat guanyadores dels CCU’22, les seleccions femenines de voleibol, rugbi i futbol sala, i la masculina de voleibol. Les altres quatre (les seleccions masculines de futbol sala, handbol i futbol, i la selecció femenina d’handbol) han aconseguit la medalla de bronze.

En total, 12 seleccions esportives de la UPC han estat participant, des del novembre de 2021, en els CCU’22.

Campiona UPC a la Unirun 2022
Per primer cop en les vuit edicions de la Unirun, la Cursa de les Universitats, la primera dona a creuar la línia de meta ha estat una estudiant de la UPC: Oda Hove, de l’Escola d’Enginyeria de Barcelona Est (EEBE), ha conquerit al podi femení amb una marca de 17.09.

Per la seva banda, Marc Fugardo, de l’Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT), ha estat l’estudiant de la UPC que ha assolit la millor marca a la cursa: ha quedat en 14a posició en la classificació general.

A més, la UPC ha obtingut la segona plaça en la categoria absoluta d’universitats, darrere de la Universitat de Barcelona (UB). La cursa ha tingut lloc el diumenge 13 de març, al Parc del Fòrum, a Barcelona, i ha comptat amb la participació de 5.000 runners de les 12 universitats catalanes.