L'investigador Colm McAlinden, Premi Internacional a l’Optometrista de l’Any de la Facultat d’Òptica i Optometria de Terrassa de la UPC

Descarregar

L'investigador, optometrista i oftalmòleg irlandès Colm McAlinden

La Facultat d’Òptica i Optometria de Terrassa (FOOT) de la UPC ha lliurat, el 29 de setembre, el Premi Internacional a l’Optometrista de l’Any a Colm Mcalinden, optometrista, oftalmòleg i investigador. Un lliurament que s'ha emmarcat en la cerimònia de graduació i d’inauguració del curs acadèmic de la Facultat, que enguany ha tingut lloc en format híbrid: presencialment a l’Auditori de l’edifici Vèrtex, al Campus Diagonal Nord de la UPC, a Barcelona, i, en directe, pel canal de la FOOT a YouTube.

29/09/2021

Colm McAlinden (Irlanda, 1984) és un dels pocs professionals de la visió optometrista i oftalmòleg alhora. Es va graduar amb honors en Optometria a la Universitat de Cardiff (Regne Unit) al 2006 i, després de passar un any al Moorfields Eye Hospital de Londres, va cursar un màster a la Universitat d’Ulster (Irlanda), on també es va doctorar en Cirurgia Refractiva al 2010. El mateix any, va realitzar una beca postdoctoral d’investigació a la Universitat de Flinders (Austràlia).

El 2015, es va graduar en Medicina i Cirurgia a la Universitat de Swansea (Regne Unit), amb períodes a la Massachusetts Eye and Ear Infirmary, la Universitat de Harvard (Estats Units) i l'Hôpital de la Timone, a Marsella (França). Ha ocupat posicions de medicina i cirurgia en hospitals de Gal·les i Bristol, període en el qual va ser reconegut amb un doctorat en medicina (MD) per les contribucions de la seva recerca. Així mateix, té el prestigiós estatus de Fellowship tant al Royal College of Ophthalmologists (FRCOphth) com a l’European Board of Ophthalmology (FEBO).

Colm treballa actualment en el servei de salut pública del Regne Unit (NHS) i és professor visitant a la Wenzhou Medical University (Xina).

En el vessant investigador, la seva àrea d’expertesa abasta l’estudi de la psicometria de les mesures de resultats informades pels pacients, la còrnia, les cataractes, la cirurgia refractiva, l'avaluació de la instrumentació oftàlmica, la salut pública i l'epidemiologia. Entre les seves contribucions, destaca l’elaboració del qüestionari Quality of Vision (QoV), que ha esdevingut una eina molt utilitzada a tot el món per avaluar els resultats de la cirurgia de cataractes i refractiva en la pràctica clínica, així com en assajos clínics i estudis d’aprovació reglamentària que ha desenvolupat al llarg de la seva carrera.

Colm McAlinden és un investigador prolífic, amb més de 145 publicacions en revistes revisades per parells i amb nombrosos premis. Forma part del consell de redacció de sis prestigioses revistes especialitzades, entre les quals s’inclouen Eye i Vision.

Padrí de la promoció 2021-2025 de la FOOT
L'investigador, padrí de la promoció 2021-2025 de la Facultat d’Òptica i Optometria de Terrassa (FOOT) de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC), ha rebut el guardó com a Optometrista de l’Any de mans del degà de la Facultat, Joan Gispets, en el decurs de l’acte d’inauguració de curs d’aquest centre docent, que ha tingut lloc el 29 de setembre, a l’Auditori de l’edifici Vèrtex, al Campus Diagonal Nord de la UPC (Barcelona) i que es pot visualitzar al canal de la FOOT a YouTube.