El grup de recerca BBT s’incorpora al Centro de Investigación Biomédica en Red (CIBER)

Investigadors treballant al Laboratori de Biomaterials del Campus Diagonal-Besòs
Descarregar

El grup de recerca en Biomaterials, Biomecànica i Enginyeria de Teixits (BBT) de la UPC, liderat per la professora Maria Pau Ginebra, s’ha incorporat al Centro de Investigación Biomédica en Red (CIBER) adscrit a l’Instituto de Salud Carlos III, per investigar en l’àrea de bioenginyeria, biomaterials i nanomedicina.

15/01/2024

La incorporació del grup de recerca BBT de la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC) al CIBER  li obre la porta a treballar amb aquest centre de recerca biomèdica format per 400 grups de recerca de més de cent institucions consorciades, tant públiques com privades. A més, possibilitarà també que el grup pugui gaudir de finançament específic per als projectes que desenvolupi en el marc d’aquest consorci, així com participar tant en programes de recerca com en programes de mobilitat i formació que es fan des del consorci. Igualment, facilitarà la incorporació en el futur de nous grups de la UPC al CIBER.

El grup BBT, ubicat al Campus Diagonal-Besòs i dirigit per la investigadora Maria Pau Ginebra, investiga en la creació i l’avenç de biomaterials innovadors destinats a la medicina regenerativa, l'enginyeria de teixits i l'alliberament controlat de fàrmacs. Així mateix, estudia a fons els mecanismes biològics que regulen les interaccions entre els biomaterials i les cèl·lules i els teixits.

Actualment, el grup treballa, entre altres temàtiques, en l’aplicació de tecnologies d’impressió 3D en medicina regenerativa, i en noves estratègies per fer front a la crisi provocada per la resistència als antibiòtics, com el desenvolupament de biomaterials funcionals amb propietats antimicrobianes.