Ignasi Casanova, director de l'Institut de Tècniques Energètiques de la UPC

Descarregar

Ignasi Casanova, durant l'acte de presa de possessió del càrrec

El professor i investigador Ignasi Casanova ha estat nomenat, el 8 de maig, director de l’Institut de Tècniques Energètiques (INTE) de la UPC. Casanova pren el relleu de Youri Koubychine, al capdavant d’aquest institut de recerca des de l’abril del 2014.

10/05/2018

Doctor en Geoquímica per la University of New Mexico dels Estats Units (EUA) i llicenciat en Geologia per la Universitat de Barcelona, Ignasi Casanova ha pres possessió del càrrec de director de l’INTE de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC). Vinculat al Departament d'Enginyeria Civil i Ambiental de la UPC, Casanova és el coordinador del programa de doctorat Erasmus Mundus en Serveis Energètics Sostenibles (Select+) i imparteix docència a l’Escola Tècnica Superior d’Enginyers de Camins, Canal i Ports de Barcelona (ETSECCPB), així com a l’Escola d'Enginyeria de Barcelona Est (EEBE), i a l’Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT).

Com a investigador, forma part del grup de recerca en Nanoenginyeria de materials aplicats a l'energia (NEMEN) de la UPC. Actualment, la seva activitat de recerca se centra en l’aplicació de la nanotecnologia per a la millora de la qualitat ambiental i els estudis de mitigació de l'escalfament planetari a través de tecnologies de captura i emmagatzematge de gasos d’efecte hivernacle

Anteriorment ha treballat al Laboratori Nacional de Los Alamos, al Centre Espacial Johnson de la NASA i a la Universitat de Chicago, tots tres als EUA.

També ha estat membre del consell assessor de l’Agència Espacial Europea sobre Noves Tecnologies d’Exploració i ha participat en diverses missions espacials a la Lluna i Mart.

Durant la seva trajectòria acadèmica i professional, Ignasi Casanova ha estat distingit amb el Premi d’investigació postdoctoral de l’Acadèmia Nacional de Ciències dels Estats Units, i amb la menció especial del Premi Ciutat de Barcelona d’Innovació Tecnològica, entre d’altres guardons.