L’impacte econòmic i social de la UPC en el territori, a debat l’1 de juny

Mosaic d'imartges amb estudiantat i infraestructures de la UPC
Descarregar

Hi participaran els màxims representants institucionals dels set municipis on és present la Universitat: Barcelona, Castelldefels, Manresa, Sant Adrià de Besòs, Sant Cugat del Vallès, Terrassa i Vilanova i la Geltrú.

Portada de l’informe Impacte econòmic i retorn social de la UPC. Any 2019, que es presentarà l'1 de juny
Descarregar

Portada de l'informe que es presentarà l'1 de juny

Dimecres, 1 de juny, a les 11 h, tindrà lloc a Barcelona l'acte ‘50 anys transformant el territori: impacte econòmic i social sobre les ciutats UPC’, amb les intervencions del director general d'Impacte Territorial i Social del Coneixement , Xavier Quinquillà, del catedràtic d'Economia Aplicada, Jordi Suriñach, i de l’expert internacional en polítiques, institucions i programes d'educació superior, Guy Haug. També hi participaran, en una taula rodona amb el rector de la UPC, Daniel Crespo, els alcaldes i les alcaldesses dels set municipis on és present la Universitat: Barcelona, Castelldefels, Manresa, Sant Adrià de Besòs, Sant Cugat del Vallès, Terrassa i Vilanova i la Geltrú.

31/05/2022

L'Auditori de l'edifici Vèrtex (Pl. Eusebi Güell, 6, Barcelona), del Campus Diagonal Nord de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) serà l’escenari el proper dimecres, 1 de juny, a partir de les 11 hores, de l’acte ‘50 anys transformant el territori:  impacte econòmic i social sobre les ciutats UPC’.

L'acte, que forma part de les activitats commemoratives del 50è aniversari de la Universitat, abordarà la importància del territori i les ciutats universitàries en la trajectòria de la institució, que compta actualment amb campus o centes docents en set municipis: Barcelona, Castelldefels, Manresa, Sant Adrià de Besòs, Sant Cugat del Vallès, Terrassa i  Vilanova i la Geltrú.

Per tractar sobre aquesta interrelació Jordi Suriñach, catedràtic d'Economia Aplicada de la Universitat de Barcelona (UB) i director del Laboratori d’Economia Aplicada (AQR-Lab) d’aquesta Universitat, presentarà l’informe Impacte econòmic i retorn social de la UPC. Any 2019, dirigit per Suriñach i que ha comptat amb la participació dels professors i de la professora José Ramón García, Joquim Murillo Javier Romaní i Esther Vayá, de l'AQR-Lab.

La primera part de l'acte també comptarà amb les intervencions del vicerector d’Arquitectura, Infraestructures i Territori, Jordi Ros; el director general  d'Impacte Territorial i Social del Coneixement del Departament de Recerca i Universitats de la Generalitat de Catalunya, Xavier Quinquillà, i de Guy Haug, expert internacional en desenvolupament de la qualitat, rellevància i internacionalització de polítiques, institucions i programes d'educació superior de l'àmbit europeu i global.  Guy Haug és un dels arquitectes principals de l'Espai Europeu d'Educació Superior pel seu paper clau en el disseny i la posada en marxa dels programes Erasmus i Tempus, del Procés de Bolonya per a la convergència universitària i de l'agenda de la Unió Europea per la modernització i competitivitat universitària d'Europa.

Posteriorment, s’obrirà una taula rodona, amb el títol ‘Agenda urbana i societat del coneixement’, en la qual participaran el tinent d’alcaldia de l’Àrea de Cultura, Educació, Ciència i Comunitat de l’Ajuntament de Barcelona, Jordi Martí, els alcaldes i les alcaldesses María Miranda, de Castelldefels; Marc Aloy, de Manresa; Filo Cañete, de Sant Adrià del Besòs; Mireia Ingla, de Sant Cugat del Vallès; Jordi Ballart, de Terrassa; Olga Arnau, de Vilanova i la Geltrú, i el rector de la UPC, Daniel Crespo.