Inaugurat el Thinx | 5GBarcelona, el laboratori obert per provar tecnologies 5G

Descarregar

Imatge de Rodion Kutsaev (Unsplash)

Inaugurat el Thinx | 5GBarcelona, el laboratori obert per provar tecnologies 5G
Descarregar

Acte de presentació del laboratori Thinx | 5GBarcelona, el laboratori obert per provar tecnologies 5G

Sobre 5GBarcelona

5GBarcelona és una iniciativa publico-privada que constitueix un hub digital obert i neutral per a la validació i l'adopció de tecnologia i aplicacions 5G en un entorn real de ciutat. La iniciativa està impulsada per la Generalitat de Catalunya, l'Ajuntament de Barcelona, la Fundació Mobile World Capital Barcelona, la Fundació i2CAT, el Centre Tecnològic de Telecomunicacions de Catalunya (CTTC), Atos i la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC).

5GBarcelona té com a objectiu transformar l'àrea metropolitana de Barcelona en un laboratori d'innovació de referència en 5G amb una infraestructura experimental oberta per provar, crear prototips i implementar noves solucions digitals.

La iniciativa 5GBarcelona i Telefónica han inaugurat, el 27 de setembre, el laboratori Thinx | 5GBarcelona, un espai dirigit a 'start-ups', pimes i corporacions per experimentar i validar nous serveis i aplicacions amb tecnologia 5G.

27/09/2018

La inauguració del laboratori, ubicat a les instal·lacions de Mobile World Capital Barcelona a l'edifici Pier01, ha comptat amb l'assistència de Jordi Puigneró, conseller de Polítiques Digitals de la Generalitat de Catalunya; Ada Colau, alcaldessa de Barcelona; María Jesús Almazor, consellera delegada de Telefónica España; Carlos Grau, CEO de Mobile World Capital Barcelona; i Josep Paradells, investigador de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) i professor de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria de Telecomunicació de Barcelona (ETSETB) i director de la Fundació i2CAT.

El laboratori neix amb l'objectiu de convertir Barcelona en un dels hubs d'innovació digital europeus en l'àmbit del 5G. Aquest banc de proves únic al país funcionarà també com una acceleradora de producte, ja que facilita el suport tècnic i la transferència de coneixement de dues tecnologies 5G, com són la LTEM i la narrowband IOT. Aquestes tecnologies estan dotades de capacitats avançades especialment rellevants per a la indústria –com un menor consum de bateria i una cobertura en interiors reforçada– i també suporten una major densitat d'objectes connectats.

Donar suport i tutelar pilots d'investigació en tecnologia 5G, ampliar l'atracció de talent en l'entorn de les noves tecnologies, ser motor del desenvolupament i apropar les noves tecnologies per desenvolupar l'ecosistema emprenedor a Barcelona, i per extensió a tota Catalunya, també són objectius del laboratori.

Valor diferencial
El laboratori Thinx | 5GBarcelona aporta a les empreses un entorn avançat que, amb un any d'antelació, reprodueixi les tecnologies i les xarxes de telecomunicacions en què hauran d'operar. El fet d’experimentar sobre aquest tipus d'entorn implica una reducció directa del temps d'arribada al mercat dels seus prototips i, a més, l'oportunitat de simular condicions atmosfèriques particulars, provar en condicions de baixa cobertura o com es comporten les bateries en un entorn o un altre.

Èxit del seu primer pilot
La start-up EnGiDi ha estat la primera a provar la infraestructura de Thinx | 5GBarcelona, on ha posat a prova un dispositiu destinat a millorar la seguretat laboral dels treballadors en obres i grans infraestructures al monitoritzar els seus moviments en temps real.

Durant la validació s'ha pogut comprovar que EnGiDi és capaç de mesurar l'estrès tèrmic a què està exposat el treballador, facilitar l'altura a la qual es troba l'operari i avisar de les caigudes que pugui patir mentre realitza el seu treball, a més d'altres variables. Tota aquesta informació, amb la interacció amb xarxes 5G, pot ser recollida en temps real i permet tenir monitoritzats a un gran nombre de treballadors.