L’inLab FIB de la UPC se suma al projecte d’R+D d‘AdQuiver per aplicar intel·ligència artificial i ‘big data’ al màrqueting turístic

Descarregar

Francesc Torres, rector de la UPC, i Jorge Núñez, CEO d'AdQuiver, en la signatura del conveni entre ambdues entitats

Descarregar

Investigadors de l'inLab FIB de la UPC treballaran conjuntament, durant un any, amb l'equip d’R+D de l’empresa AdQuiver per a l'aplicació de tècniques d'intel·ligència artificial i big data al màrqueting turístic.

L'inLab FIB de la UPC treballarà conjuntament, durant un any, amb l'equip d’R+D de l’empresa AdQuiver per a l'aplicació de tècniques d'intel·ligència artificial i 'big data' al màrqueting turístic. Aquesta cooperació s'ha oficialitzat, el 17 de setembre, amb la signatura del conveni de col·laboració entre ambdues entitats.

18/09/2019

Francesc Torres, rector de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC), i Jorge Núñez, CEO d’AdQuiver, han signat, el 17 de setembre, un conveni de col·laboració a través del qual l’equip d’investigadors de l’inLab FIB de la Facultat d'Informàtica de Barcelona (FIB) de la UPC col·laborarà amb AdQuiver en el desenvolupament de la versió 2.0 de la tecnologia MoirAI i avançar en l’aplicació de tècniques d’intel·ligència artificial i big data en el màrqueting turístic.

Aquesta col·laboració s’emmarca en el projecte ‘Les Moires d'AdQore: plataforma tecnològica intel·ligent per a l’optimizació de processos Data-Driven Marketing enfocada al sector turístic’, subvencionat a través del programa NEOTEC del Centre per al Desenvolupament Tecnològic Industrial  (CDTI). Els equips d’investigadores treballaran, així, en el desenvolupament i escalat de MoirAI, i aconseguir un sistema més flexible i preparat per incorporar i gestionar centenars de variables a temps real basades en les dades de comportament i context dels usuaris digitals. En definitiva, aplicar el potencial de la intel·ligència artificial i del big data per a la millora de les ventes directes en empreses turístiques.

La versió 1.0 del projecte MoirAI s'ha desenvolupat gràcies al suport del programa EATIC, una convocatòria de subvencions a empreses d’alta tecnologia i intensives en coneixement en àrees de l’Estratègia d’Especialització Intel·ligent de Canàries (RIS3), concedida por la Conselleria d’Economia, Indústria, Comerç i Coneixement del Govern de Canàries i cofinançada en un 85 % per fons FEDER.

La col·laboració entre AdQuiver –empresa i de desenvolupament i agència de MAdTech (Marketing and Advertising Technology), especialitzada en la generació de ventes directes digitals a través d'estratègies data driven marketing per al sector turístic– i la UPC es remunta a febrer de 2019 i ha estat impulsada a través del Centre d’Innovació i Tecnologia (CIT UPC), l’entitat encarregada de portar al mercat i posar a disposició de les empreses les tecnologies desenvolupades pels centres i grups de recerca de la Universitat. El responsable del projecte a la UPC és l’investigador Josep Casanovas, director de l’inLab FIB, el laboratori d’innovació i recerca de la Facultat d’Informàtica de Barcelona de la UPC, mentre que l'investigador principal del projecte és Oscar Romero, també vinculat a l'inLab FIB.