L’inLab FIB i Process Talks, 'spin-off' de la UPC, guardonats a la 19a edició de la Festibity

Fotografia dels premiats a la 19a Festibity

Fotografia dels premiats a la 19a Festibity

Ernest Teniente, director de l’inLab FIB, recull la Menció FIB

Ernest Teniente, director de l’inLab FIB, recull la Menció FIB

Els investigadors Josep Carmona i Lluís Padró, amb la Menció FiberEmprenedors, per l''spin-off' Process Talks
Descarregar

La 19a edició de la Festibity ha reconegut l’inLab FIB –el laboratori d’innovació i recerca de la Facultat d’Informàtica de Barcelona (FIB)– amb la Menció FIB i Process Talks, 'spin-off' de la UPC, amb la Menció FiberEmprenedors.

06/10/2022

Les economies creatives han estat la temàtica central de la 19a Festibity, la festa de les TIC, impulsada per la Facultat d’Informàtica de Barcelona (FIB) de la Universitat Politècnica de Catalunya – BarcelonaTech (UPC) i l’associació d’antics alumnes FIB Alumni. Un acte que ha estat l’escenari del lliurament d’uns premis que reconeixen la tasca de persones i empreses en l’àmbit de les tecnologies de la informació.

Ernest Teniente, director de l’inLab FIB ‒el laboratori d’innovació i recerca de la FIB de la UPC‒ ha rebut la Menció FIB de mans de Josep Fernández-Ruzafa, degà de la Facultat; Xavier Rovira, soci director de NTT Data, i Íngrid Rojas, associate partner d’IBM Public Sector.

Process Talks, una spin-off de la UPC que té com a objectiu acompanyar la transformació digital de les petites i mitjanes empreses automatitzant i simplificant els processos operatius a partir de tecnologia natural language processing i machine learning, ha rebut la Menció FiberEmprenedors. Han recollit el premi Josep Carmona i Lluís Padró, investigadors del Departament de Ciències de la Computació de la UPC i impulsors de l’empresa. El premi ha estat lliurat per Benito Cerrillo, president de FIB Alumni; Rosa M. Rodríguez, directora de vendes de T-Systems, i Susana Prado, directora general d’Inetum a Catalunya.

La Menció Honorífica ha estat per a Xavier Milà, director gerent del Centre de Telecomunicacions i Tecnologies de la Informació (CTTI) i enginyer tècnic industrial per la UPC, i ha estat lliurada per Daniel Crespo, rector de la Universitat, i Paloma Herranz, directora de vendes d’IPM. Les Mencions a la Iniciativa TIC han estat per a IBM i CAT Salut pel projecte K2, una iniciativa de transformació digital en l'àmbit de la salut que ha unificat el procés de gestió del sistema de vacunació contra la COVID-19 a Catalunya; i per a Mediapro Exhibitions pel projecte ‘El mirador de la Torre Glòries’, una proposta que explora nous límits, unint tecnologia i creativitat al servei de la ciutat de Barcelona.

La 19a Festibity més creativa
Prop de 500 persones, entre les quals reconegudes autoritats, experts, CIOs, informàtics i fibers, han assistit a la Festibity, que ha tingut lloc a la Terminal D del Port de Barcelona i que s’ha pogut seguir en directe per Fibracat TV. La cloenda ha anat a càrrec del rector Daniel Crespo i de David Ferrer, secretari de Polítiques Digitals de la Generalitat de Catalunya. També hi ha participat Mateo Valero, director del Barcelona Supercomputing Center – Centro Nacional de Supercomputación (BSC-CNS) i catedràtic d'arquitectura de computadors de la UPC, amb una xerrada sobre l’evolució de la supercomputació.