Inma Rodríguez, novament directora de l’Escola Politècnica Superior d’Edificació de Barcelona (EPSEB)

Retrat d'Inma Rodriguez durant l'acte de presa de possessió

Amb el rector, Francesc Torres

La catedràtica d’universitat Inma Rodríguez Cantalapiedra ha pres possessió, el 22 d’abril, com a directora de l’EPSEB de la UPC, després d’haver estat reelegida en el càrrec en les votacions del 23 al 26 de març. La candidatura única d'Inma Rodriguez ha obtingut el 57,83 % dels vots (100 % dels vots ponderats sobre vots vàlids a candidatures) d'un total de 185 vots emesos, 78 dels quals han estat en blanc.

28/04/2021

Inma Rodriguez inicia ara el segon mandat al capdavant de l’Escola Politècnica Superior d'Edificació de Barcelona (EPSEB) de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC), centre que ha dirigit en els darrers quatre anys.

Llicenciada en Ciències Físiques per la Universitat de Barcelona; Arquitecta Tècnica per la Universitat de Girona i Doctora en Ciències Físiques per la UPC, Inma Rodríguez és catedràtica d’universitat del Departament de Física.

Anteriorment (del 1991 al 1993), ja va formar part de l’equip de direcció de l’EPSEB, quan va ser sotsdirectora cap d’estudis d’Arquitectura Tècnica i Enginyeria Tècnica Topogràfica. Prèviament va ser cap del Laboratori d'Acústica i Estalvi Energètic, ubicat a la mateixa Escola, així com secretària del Departament de Física Aplicada, integrat actualment en el de Física.

Com a professora, imparteix docència a l’EPSEB, a l’Escola de Camins de Barcelona (ETSECCPB) i a la Facultat de Matemàtiques i Estadística (FME) i, com a investigadora, forma part del grup de recerca Interdisciplinari de Ciència i Tecnologia en Edificació (GICITED), enfocant la serva activitat de recerca en l’eficiència energètica, i la ciència i tecnologia dels materials en l’edificació. La seva expertesa també està relacionada amb la dinàmica cardíaca, àmbit en el qual ha realitzat diversos estudis.

El nou equip directiu està format pels professors i professores següents:

Prioritats del segon mandat
Entre les prioritats del segon mandat d'Inma Rodríguez i de l'equip directiu es troba la de cercar i reforçar aliances i sinergies amb altres centres docents, tant de la UPC com de la Unió Europea, per compartir curricula de minors i dobles titulacions. També s'apostarà per millorar els laboratoris docents, implementar nous sistemes educatius en els renovats plans d’estudis, promocionar els estudis de grau i màster per tal de rebre molta més demanda que oferta, així com cercar la qualitat en totes les titulacions. Més enllà de l'àmbit docent, es vol augmentar les relacions amb les empreses, garantir una plantilla de qualitat i promoure la recerca al centre.

Sis dones al capdavant de centres docents
Inma Rodríguez és una de les dones que estan actualment al capdavant de sis centres docents de la UPC, juntament amb Neus Cònsul, directora de l’Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Industrial de Barcelona (ETSEIB), Adriana Farran, de l’Escola d'Enginyeria de Barcelona Est (EEBE); Anna Maria Gras, de Escola d'Enginyeria Agroalimentària i de Biosistemes de Barcelona (EEABB); Esther Real, de l’Escola Tècnica Superior d'Enginyeria de Camins, Canals i Ports de Barcelona (ETSECCPB), i Marisa Zaragozá, de l’Escola Politècnica Superior d'Enginyeria de Vilanova i la Geltrú (EPSEVG).