José María Gil Roig, investit ‘honoris causa’ per la UBB

Acte d'investidura de  José María Gil com a doctor 'honoris causa'. D'esquerra a dreta: Romina Bazaes, secretària general de la UBB; José María Gil, professor de la UPC i doctor 'honoris causa' per la UBB, i Benito Umaña, rector de la UBB
Descarregar

Acte d'investidura de José María Gil com a doctor 'honoris causa'. D'esquerra a dreta: Romina Bazaes, secretària general de la UBB; José María Gil, professor de la UPC i doctor 'honoris causa' per la UBB, i Benito Umaña, rector de la UBB

La Universidad del Bío-Bío (UBB) ha investit doctor 'honoris causa' el professor de la UPC José María Gil Roig. Es tracta d’un reconeixement a la seva trajectòria acadèmica i a la col·laboració que ha maningut amb la universitat xilena, sobretot en l’àmbit de les ciències econòmiques i empresarials.

06/02/2023

La investidura de José María Gil com a doctor 'honoris causa' va tenir lloc el 20 de desembre a l'Aula Magna de la seu Concepció de la Universidad del Bío-Bío (UBB), a la ciutat de Concepción (Xile). La cerimònia va comptar amb la participació del rector de la UBB, Benito Umaña, del president de la Junta Directiva de la Universitat, Bernardino Sanhueza, i de la degana de la Facultat de Ciències Empresarials, Elizabeth Grandón. A l'acte va assistir també la vicerectora de Política Internacional de la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC), Lourdes Reig, així com la secretària regional ministerial de Ciència, Tecnologia, Coneixement i Innovació per a la Macrozona Centro Sur, Sofía Valenzuela.

Després de rebre la medalla d’honoris causa i el lliurament del diploma corresponent, Gil Roig va pronunciar la conferència 'El impacto de la investigación en la sociedad: el papel de las universidades públicas'. A la seva intervenció, el catedràtic va assenyalar el deure de les universitats i centres de recerca públics de retornar a la societat part de la inversió que se'n fa, contribuint en diferents àmbits de la societat, no només l'acadèmic.

José María Gil Roig és professor i director del Departament d'Enginyeria Agroalimentària i Biotecnologia, vinculat a l’Escola d'Enginyeria Agroalimentària i de Biosistemes de Barcelona (EEABB) de la UPC. Actualment, dirigeix el Centre de Recerca en Economia i Desenvolupament Agroalimentari (CREDA-UPC-IRTA). És llicenciat en Ciències Econòmiques i Empresarials, màster en Màrqueting de Productes Agroalimentaris i doctor en Economia per la Universitat de Saragossa.

Amb el doctorat honoris causa, la UBB reconeix la trajectòria acadèmica de José María Gil i la intensa col·laboració amb la universitat xilena, tant en docència com en projectes de recerca o en la realització de publicacions conjuntes i presentacions a congressos. Gil també ha contribuït al desenvolupament del Doctorat en Economia i Gestió de la Informació, el primer impartit per la Facultat de Ciències Empresarials de la UBB.