Josep Casanovas i Víctor Canivell guardonats a la 29a Nit de les Telecomunicacions i la Informàtica

Josep Casanovas, fundador de l’inLab FIB, i Roger Torrent, Conseller d’Empresa i Treball, durant el lliurament dels premis.
Descarregar

El professor Josep Casanovas, fundador de l’inLab FIB i exdegà de la FIB, ha rebut el Premi d’Honor a la 29a Nit de les Telecomunicacions i la Informàtica, que ha tingut lloc el 20 de març. A més, Víctor Canivell, cofundador de Qilimanjaro, ‘spin-off’ del BSC, ha rebut el Premi Salvà i Campillo a l’Emprenedoria.

25/03/2024

La 29a Nit de les Telecomunicacions i la Informàtica ha estat el marc de lliuraments dels Premis Salvà i Campillo, Joan Clarke, Alan Turing, el Premi a la Comunicació i Divulgació de les TIC, el Premi al Talent Jove i el Premi d’Honor atorgats conjuntament per l’Associació Catalana d’Enginyers de Telecomunicació  i el Col·legi Oficial d’Enginyeria en Informàtica de Catalunya (COEINF).

El jurat ha atorgat el Premi d’Honor al professor Josep Casanovas distingint així la seva àmplia i destacada trajectòria. Casanovas, fundador de l’inLab FIB, va ser-ne director d’aquest laboratori de la Facultat d’Informàtica de Barcelona (FIB) de la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC) del 2012 al 2020. Les seves principals àrees de recerca són el modelatge i la simulació, la internet i els sistemes d’informació. Ha col·laborat en nombrosos projectes de recerca i innovació europeus i per a diferents empreses i institucions. Va ser degà de la FIB i codirector de Centre de Simulació de Sistemes de Logistica (LogiSim). Actualment, és el líder del grup de recerca de computació d’alt rendiment del Social Challenges Research del Barcelona Supercomputing Center (BSC).

Així mateix, Víctor Canivell, cofundador de la spin-off Qilimanjaro Quantum Tech, ha vist reconeguda la seva capacitat d’iniciativa empresarial amb el Premi Salvà i Campillo a l’Emprenedoria. Aquesta spin-off l’han creat el BSC, l’institut de Física d’Altres Energies i la Universitat de Barcelona (UB)

Qilimanjaro es la primera empresa full-stack de computació quàntica a Espanya que ha desenvolupat una arquitectura de processadors quàntics analògics que ofereixen solucions innovadores en diversos sectors industrials. Han creat el primer ordinador quàntic funcional a Espanya i al sud d'Europa.