Josep Fernández, delegat del rector al Campus Nord

El professor Josep Fernández Ruzafa, degà de la Facultat d’Informàtica de Barcelona (FIB) de la UPC, ha estat nomenat l’1 d’octubre delegat del rector del Campus Nord.

21/10/2019

El degà de la FIB de la Universitat Politècnica de Catalunya ·BarcelonaTech (UPC), Josep Fernàndez, pren aquest mes el relleu a Pedro Diez, director de l’Escola de Camins de Barcelona (ETSECCPB) com delegat del rector al Campus Nord.

Doctor en Informàtica per la UPC (1998) i llicenciat en Informàtica a la FIB (promoció 1984-1989) per la mateixa Universitat, Josep Fernández és professor titular d’universitat al Departament d’Enginyeria de Sistemes, Automàtica i Informàtica Industrial. Abans de prendre possessió com a degà (al juny del 2017), Josep Fernández va ser vicedegà de Promoció i Comunicació de la FIB (2007-2014) i cap de secció del departament al qual està vinculat (2003-2007).

Com a professor, imparteix docència a la FIB des del 1989, concretament en el grau en Enginyeria Informàtica i en els àmbits dels sistemes digitals, les interfícies de computadors, els sistemes incrustats, la robòtica i la visió per computador. També és professor d’innovació docent del màster universitari en en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomesde la UPC.

Membre de Grup de Recerca en Robòtica Intel·ligent i Sistemes (GRINS), desenvolupa la seva activitat científica en els camps de la robòtica assistencial, la robòtica mèdica, els sistemes de percepció i els laboratoris on-line (remots). Com a investigador, també forma part del Centre de Recerca en Enginyeria Biomèdica (CREB) de la UPC.