Kip S. Thorne, doctor ‘honoris causa’ per la UPC, distingit amb el Premi Nobel de Física

Descarregar

Kip S. Thorne, durant l'acte d'investidura com a doctor 'honoris causa' per la UPC

L’astrofísic nord-americà Kip S. Thorne, doctor ‘honoris causa’ per la UPC, ha estat distingit, el 2 d’octubre, amb el Premi Nobel de Física 2017, juntament amb els investigadors Rainer Weiss i Barry C. Barish, per la detecció de les ones gravitacionals.

04/10/2017

Kip S. Thorne, Rainer Weiss i Barry C. Barish, que han rebut el Premi Nobel de Física 2017, formen part dels observatoris LIGO, responsables del descobriment de les ones gravitacionals, que havien estat anticipades per Albert Einstein i que són una conseqüència fonamental de la seva Teoria General de la Relativitat. Els tres científics han contribuït de forma decisiva a un projecte en el qual han col·laborat més d’un miler de científics de països diferents i que ha comportat un avenç molt important en el camp de l’astrofísica.

Professor emèrit de Física Teòrica al California Institute of Technology (Caltech), als Estats Units, Kip S. Thorne és un dels màxims experts mundials en els camps de la física teòrica, la física gravitacional i l’astrofísica. La seva trajectòria professional ha destacat en diverses àrees científiques, com ara la gravitació, l’òptica o l’astrofísica, però també en àrees marcadament tecnològiques, com ara el disseny d’algorismes de processament del senyal.

El científic va ser investit doctor honoris causa per la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) el mes de maig passat, en un acte en què l’elogi pels seus mèrits va anar a càrrec del professor i investigador Enrique García-Berro, del Departament de Física, mort recentment.