La Universitat Tecnològica de Graz i la Universitat de Ciència i Tecnologia de Wroclaw s'uneixen a l'aliança Unite!

La Universitat Tecnològica de Graz (Àustria) i la Universitat de Ciència i Tecnologia de Wroclaw (Polònia)
Descarregar

Unite! en el futur

L'aliança Unite! és una xarxa d'universitats que connecta les regions europees amb perspectiva econòmica, esperit empresarial i innovació. Junts, els nou socis comptaran amb més de 200.000 estudiants i amb més de 40.000 graduats a l'any.

Els socis de Unite! comparteixen una visió comuna cap a la inserció regional, la transferència de tecnologia i l'educació en enginyeria i ciència, amb enfocaments multidisciplinaris complementaris.

Les regions geogràfiques europees cobertes per Unite! són:

• Europa del Nord. Dues grans ciutats o regions, fortes en emprenedoria i innovació: KTH Estocolm/Suècia i Aalto en Espoo-Hèlsinki/Finlàndia.
  • Europa Occidental. Dos socis de les majors economies i motors de la Unió Europea: la TU Darmstadt a Alemanya (Hesse, regió de Rhein-Main), l'INP de Grenoble, a França (Rhone Alps), i un nou soci d'Europa Occidental a les portes d'Europa Sud-oriental: la Universitat Tecnològica de Graz (TU Graz) a Estiria (Àustria), que és un lloc de canvi estructural positiu, poder econòmic i pronunciada força innovadora.
  • Europa de l'Est. Un soci: la Universitat de Ciència i Tecnologia de Wroclaw, a Silèsia (Polònia), que està integrada en un entorn molt actiu i vibrant per a les empreses de nova creació i un enclavament econòmic líder d'Europa de l'Est.
  • Europa del Sud. Tres grans centres econòmics, innovadors i industrials dels respectius països que van des de Portugal fins al nord d'Itàlia: la Universitat de Lisboa a Portugal, la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) · BarcelonaTech (UPC) a Catalunya i el Politècnic de Torí a Itàlia/Piemont.

La xarxa europea d'universitats Unite! s'amplia a nou membres amb dues noves incorporacions: la Universitat Tecnològica de Graz (Àustria) i la Universitat de Ciència i Tecnologia de Wroclaw (Polònia). Amb aquesta ampliació, Unite! augmenta el seu impacte a l'Espai Europeu d'Educació Superior.

16/12/2021

L'aliança Unite! creix amb l'entrada de dues noves universitats europees sòcies, que se sumen a les set actuals. Es tracta de la Universitat Tecnològica de Graz (Àustria) i la Universitat de Ciència y Tecnologia de Wroclaw (Polònia). Ambdues són universitats tecnològiques que comparteixen l'esperit i l'enfocament dinàmic de Unite!

La presidenta de Unite!, Tanja Brühl, va convidar al rector de la Universitat de Graz, Harald Kainz, i al rector de la Universitat de Ciència i Tecnologia de Wroclaw, Arkadiusz Wójs, a unir-se a l'aliança en nom dels set socis actuals. Brühl va explicar que "amb aquesta nova configuració de nou socis de ple dret en el futur, Unite! podrà aprofundir i ampliar el seu camí cap a l'èxit. La nova convocatòria d'Erasmus+ també ens dona l'oportunitat de definir aquest camí per davant".

La Universitat Tecnològica de Graz és una de les cinc universitats d'Estiria (Àustria). Aquesta universitat pública compta actualment amb set facultats, 97 instituts i tres campus. Abasta totes les disciplines de la tecnologia i les ciències naturals amb 19 programes de grau; 34 programes de màster (17 dels quals són en anglès); programes de doctorat en 14 escoles de doctorat (totes en anglès) i nou programes de postgrau. Els programes de doctorat estan organitzats en 14 instituts de parla anglesa. La universitat compta amb més de 13.000 estudiants i una plantilla de 3.850 (1.877 personal acadèmic). Cada any es graduen en aquesta universitat uns dos mil estudiants.

Situada a Wroclaw (Polònia), la Universitat de Ciència i Tecnologia de Wroclaw compta actualment amb 24.268 estudiants, 377 estudiants de doctorat i 499 estudiants de l'Escola de Doctorat que cursen els seus programes de grau sota la supervisió de gairebé 2.100 professors acadèmics en les 13 facultats. També compta amb 1.028 estudiants estrangers procedents de més de 60 països de tot el món. Els estudiants poden triar entre 60 camps d'estudi diferents en els programes de grau i postgrau, molts dels quals s'imparteixen en anglès. La universitat manté contactes amb una sèrie d'institucions d'ensenyament i recerca de tot el món per assegurar programes que permetin obtenir dobles titulacions. Actualment, els acords de cooperació inclouen 205 socis de 49 països.