La UPC, 36a millor universitat jove del món en el rànquing ‘QS Top 50 under 50’

Descarregar

Imatge del Centre de Recerca en Ciència i Enginyeria Multiescala de Barcelona, al Campus Diagonal-Besòs de la UPC

En l’edició 2021 del rànquing ‘QS Top 50 under 50’, que posiciona les millors universitats del món amb menys de 50 anys d'història, la UPC se situa en el lloc 36è del món. La Universitat puja dues posicions en l’àmbit europeu i se situa en onzena posició. Es manté també com a tercera millor universitat jove espanyola i la primera entre les politècniques estatals.

25/06/2020

S’ha publicat l’edició 2021 del QS Top 50 under 50 que, des de l’any 2012, posiciona les millors universitats amb menys de 50 anys de recorregut. En l’edició d’enguany, la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) manté una tendència ascendent –enguany se situa en el lloc 36 del món, l'11è a escala europea i manté el seu lideratge entre les politècniques de l'Estat– si es té en compte la progressió al llarg de tota la sèrie temporal, amb una millora de set posicions del 2014 al 2021 i mantenint el seu lideratge entre les politècniques espanyoles.

En aquest enllaç es pot accedir al perfil de la UPC publicat a la web del rànquing: https://www.topuniversities.com/universities/universitat-politecnica-de-catalunya-barcelonatech-upc

El rànquing analitza diferents indicadors d’un total de 150 universitats d’arreu del món. Tot i mantenir el nom inicial, l’any 2015 va ampliar la llista d’universitats classificades de 50 a 100 i des del 2017 en publica 150. Les variables analitzades són les mateixes que al ‘QS World Univerity Rankings’ i inclouen indicadors que fan referència a la qualitat de la docència (rati PDI/estudiants), a la recerca (citacions per PDI), a la internacionalització (percentatge d’estudiants estrangers i percentatge de PDI estranger) i a la reputació de la institució (reputació entre els acadèmics i entre els ocupadors).