La UPC clou el 50è aniversari reivindicant-se com el futur ‘tech’ de Catalunya

Les Corals i l'orquestra de la UPC, interpretant el 'Gaudeamus igitur'

Les Corals i l'orquestra de la UPC, interpretant el 'Gaudeamus igitur'

Espectacle poètic-musical de Carles Margarit ‘No es perd el senyal, recordant Joan Margarit’, en homenatge pòstum a l’arquitecte i catedràtic de l'ETSAB
Descarregar

El president de la Generalitat de Catalunya, Pere Aragonès, en un moment de la seva intervenció

Un moment del discurs del ministre d'Universitats, Joan Subirats

Un moment del discurs del ministre d'Universitats, Joan Subirats

El rector conversant amb Isabel Garcia (al centre), fundadora de l'empresa Bleta i 'alumni' UPC, i Alba Badia (a la dreta), estudiant de l'Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT)
Descarregar

La presidenta del Consell Social, Montserrat Guàrdia, durant la serva intervenció
Descarregar

Imatge del públic, de peu, a l'Auditori del Fòrum durant l'acte de cloenda del 50è aniversari

El públic, en un moment de l'acte de cloeda del 50è aniversari

Un acte festiu, que ha congregat la comunitat universitària, així com representants institucionals i d’entitats i empreses, ha clos la commemoració del 50è aniversari de la UPC, el 27 de juny, a l’Auditori del Fòrum, a Barcelona. A més dels diferents parlaments i de diverses interpretacions poètiques i musicals, s'ha fet repàs a algunes de les fites assolides en els darrers anys per aquesta Universitat, que es reivindica com el futur 'tech' de Catalunya.

27/06/2022

L’acte del 50è aniversari de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC), que s'ha dut a terme el 27 de juny a l’Auditori del Fòrum Centre de Convencions Internacional de Barcelona, ha posat el punt i final al programa d’esdeveniments organitzats als diferents campus durant aquest any i mig per commemorar el naixement de la Universitat. Ha estat un viatge emotiu per la trajectòria de la Universitat en aquest mig segle de vida, uns anys amb milers d’històries que han contribuït a fer de la UPC la referència tech de Catalunya, amb una comunitat de 30.000 estudiants, i gairebé 5.000 PDI i PAS, i uns 70.000 alumni.

Vídeo de l'acte

El ministre d’Universitats del Govern espanyol, Joan Subirats, i el president de la Generalitat de Catalunya, Pere Aragonès, han donat la benvinguda institucional a l’acte. Joan Subirats ha desitjat molta sort a la UPC per als propers anys i ha destacat “la creativitat i la capacitat tecnològica d’aquesta universitat, que té el lideratge de les politècniques” a l’Estat. El president Pere Aragonès ha destacat de la UPC el fet de ser “una universitat de primer nivell, reconeguda internacionalment, que representa un dels majors exponents del potencial del nostre país en recerca, innovació i transferència de coneixement”. I ha afegit que la Universitat ha estat i és protagonista dels principals reptes del país i d’Europa, i està al servei del progrés social.

Han estat 50 anys de perseverança en els que hem après i hem difós el nostre coneixement”, ha manifestat al seu torn el rector Daniel Crespo, per cloure l’acte. “Un pòsit de milers d’històries personals i col·lectives que han forjat la comunitat UPC, que s'estén arreu. Som, i volem ser, la veu de la tecnologia a Catalunya”, ha assegurat el rector.

En l’acte també hi han intervingut la consellera de Recerca i Universitats de la Generalitat, Gemma Geis; el sisè tinent d’Alcaldia de l’Ajuntament de Barcelona, Jordi Martí, així com la presidenta del Consell Social de la UPC, Montserrat Guàrdia, que s’ha referit a la UPC com una universitat que té moltes cares, generadora de coneixement, i ha animat les empreses a cercar talent a la Universitat. També ha destacat “la importància de cultivar l’enginy, en un moment transcendental com el que estem vivint”.

En el decurs de la sessió, que ha estat presentada per la periodista i locutora Mariola Dinarès, s’han projectat els vídeos Els sons de la UPC i 'Fa 50 anys que vam emprendre aquest viatge', ambdós a YouTube)'.

Així mateix, s'ha ofert un espectacle poètic-musical de Carles Margarit, ‘No es perd el senyal, recordant a Joan Margarit’, en homenatge a l’arquitecte i catedràtic de Càlcul d’Estructures de l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de Barcelona (ETSAB), que va morir el 2021. També hi han actuat les Corals UPC, formades per les d’Arquitectura, del Campus del Baix Llobregat, del Campus de Terrassa i la coral Gaudeamus EEBE-Campus del Besòs, així com l’Orquestra UPC.

Suport d’empreses i entitats

L’acte s’ha organitzat amb el suport especial de de les empreses i entitats HP Printing and Computing Solutions; Aigües de Barcelona Empresa Metropo; NTT Data, GE Renewable Energy i Santander Universidades, com a principals patrocinadors. La Vanguardia col·labora com a patrocinador mediàtic de l'esdeveniment.

També ha comptat amb la col·laboració de les entitats Sonsetc, Making Sense of Sounds; Siemens Energy SA; Hyperion Materials & Technologies; Cellnex Telecom; la Càtedra Grupo Construcía: hub d’economia circular aplicada per a la construcció i la indústria; la Càtedra Mercabarna-UPC, la Càtedra d’empresa BatlleRoig-UPC ‘Merging City and Nature’; Premium PSU; Filantropía Cortés Solari i Sorigué SA.