La UPC clourà la commemoració del 50è aniversari amb un acte a l’Auditori del Fòrum, el 27 de juny

La Universitat, avui

Actualment, la UPC està formada per 18 centres docents, 206 grups de recerca, uns 30.000 estudiants, 3.459 docents i investigadors, i 2.061 persones d’administració i serveis. Un pol de coneixement que genera un impacte rellevant en el territori. Constitueix un motor de transformació social i econòmica, a través dels diferents campus en 7 localitats de Catalunya: Barcelona, Castelldefels, Manresa, Sant Adrià de Besòs, Sant Cugat del Vallès, Terrassa i Vilanova i la Geltrú.

Amb una oferta docent de 66 graus universitaris, 81 màsters universitaris i 45 programes de doctorat, així com 265 programes de formació permanent, la UPC titula 6.000 persones l’any i el 93% dels graduats i les graduades troba feina als tres mesos d’acabar la carrera. En aquests 50 anys de vida, la Universitat ha titulat 150.000 persones, moltes de les quals dirigeixen ara algunes de les principals empreses del país.

Més informació:

La UPC: 50 anys sense límits

Perico Pastor, autor del logo i del cartell commemoratiu del 50è aniversari de la UPC

L’Auditori del Fòrum, a Barcelona, serà l’escenari, el proper dilluns 27 de juny, a partir de les 19 h, de l’acte de cloenda de les celebracions del 50è aniversari de la UPC. Hi intervindran el president de la Generalitat de Catalunya, Pere Aragonès; el ministre d’Universitats del Govern espanyol, Joan Subirats; la consellera de Recerca i Universitats de la Generalitat, Gemma Geis, i el tinent d’alcaldia de l’Ajuntament de Barcelona, Jordi Martí, entre altres representants institucionals i acadèmics. Cal inscripció prèvia per assistir-hi.

22/06/2022

El president de la Generalitat de Catalunya, Pere Aragonès, i el ministre d’Universitats del Govern espanyol, Joan Subirats, donaran la benvinguda institucional a l'acte de cloenda del 50è aniversari de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC), que es durà a terme el 27 de juny, a partir de les 19 h, a l'Auditori del Fòrum Centre de Convencions Internacional de Barcelona (Plaça de Leonardo da Vinci, 4). Un acte que posa el punt i final al programa d’esdeveniments organitzats als diferents campus durant aquest any i mig per commemorar el naixement de la Universitat.

També intervindran a l’acte la consellera de Recerca i Universitats de la Generalitat, Gemma Geis; el tinent d’alcaldia de l’Ajuntament de Barcelona, Jordi Martí; la presidenta del Consell Social de la UPC, Montserrat Guàrdia, i el rector Daniel Crespo, que farà la cloenda. Per assistir-hi, cal inscripció prèvia.

En el decurs de la sessió (vegeu programa), que serà presentada per la periodista i locutora Mariola Dinarès, es projectaran els vídeos ‘Els sons de la UPC’ i el del 50è aniversari. Serà un viatge per la trajectòria de la Universitat, des dels seus inicis fins al que és actualment: la universitat de l’enginyeria, l’arquitectura, les ciències i la tecnologia, la referència tech de Catalunya, amb una comunitat de 30.000 estudiants, i gairebé 5.000 PDI i PAS, així com amb uns 70.000 alumni actualment.

Així mateix, s'oferirà un espectacle poètic-musical de Carles Margarit, ‘No es perd el senyal, recordant a Joan Margarit’, en homenatge a l’arquitecte i catedràtic de Càlcul d’Estructures de l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de Barcelona (ETSAB), que va morir el 2021. També hi actuaran les Corals UPC i l’Orquestra UPC.

Suport d’empreses i entitats
L’acte s’ha organitzat amb el suport especial de de les empreses i entitats HP Printing and Computing Solutions; Aigües de Barcelona Empresa Metropo; NTT Data, GE Renewable Energy i Santander Universidades, com a principals patrocinadors. La Vanguardia col·labora com a patrocinador mediàtic de l'esdeveniment.

També compta amb la col·laboració de les entitats Sonsetc, Making Sense of Sounds; Siemens Energy SA; Hyperion Materials & Technologies; Cellnex Telecom; la Càtedra Grupo Construcía: hub d’economia circular aplicada per a la construcció i la indústria;  la Càtedra Mercabarna-UPC, la Càtedra d’empresa BatlleRoig-UPC ‘Merging City and Nature’; Premium PSU; Filantropía Cortés Solari i Sorigué SA.