La UPC constitueix la Comissió de Convivència

Reunió de constitució de la Comissió de Convivència

Reunió de constitució de la Comissió de Convivència

El 3 de febrer s’ha constituït la Comissió de Convivència de la UPC, integrada de manera paritària per representants de l’estudiantat, del PDI i del PAS, per promoure la resolució de conflictes entre membres de la Universitat mitjançant la mediació. Serà un pas endavant per adaptar les normatives i els processos en aquest àmbit a la nova legislació vigent.

09/02/2023

La Comissió de Convivència de la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC) s’ha creat, per acord del Consell de Govern el 27 d’octubre passat, en compliment del que preveu l’article 6 de la Llei 3/2022, de convivència universitària, la qual regula la resolució de conflictes en l'àmbit universitari.

La Comissió de Convivència s’encarregarà de promoure i tramitar els procediments alternatius de solució de conflictes mitjançant la mediació, amb el propòsit de donar resposta als conflictes que hi pugui haver entre els membres de la Universitat. Així mateix, canalitzarà les iniciatives i propostes de la comunitat universitària per millorar la convivència a la Universitat, i formularà propostes en aquest àmbit. Igualment, la Comissió comunicarà als òrgans competents els fets que puguin constituir faltes disciplinàries, farà un seguiment de l’aplicació dels procediments alternatius de solució de conflictes i elaborarà anualment un informe de resultats.

Aquesta Comissió està formada per nou membres, tres dels quals són representants del PDI, tres del PAS i tres de l’estudiantat de la UPC. Les persones que integren aquesta Comissió formen part també de la comissió d'elaboració de les Normes de Convivència de la UPC, que s’ha constituït alhora. D'aquesta segona, en formen part també la vicerectora de Responsabilitat Social, Josefina Antonijuan; la vicerectora de Docència i Estudiantat, Fatiha Nejjari Akhi-elarab; la Síndica de Greuges, Anna Serra, i la Secretària General, Ana B. Cortinas, entre d’altres. La comissió d'elaboració de les Normes de Convivència està treballant en l'elaboració d'aquestes normes, que es presentaran a la comunitat en els propers mesos.