La UPC, en el ‘top 25’ del món en Arquitectura i en Enginyeria Civil, i entre les 100 millors en el camp de l’Enginyeria i Tecnologia

Descarregar

La UPC escala posicions en la nova edició del rànquing QS World University Rankings (WUR) by Subject i se situa en el lloc 21 del món en la disciplina d’Arquitectura (pujant 8 posicions) i en el camp de l’Enginyeria i Tecnologia, passant del lloc 85 en l’edició 2019 del rànquing al lloc 76 d’enguany. La Universitat també se situa entre les 25 millors universitats del món en la disciplina d’Enginyeria Civil i Estructural, mantenint-se en el lloc 23 del món.

10/03/2020

La Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC), en l’edició 2020 del rànquing QS World University Rankings (WUR) by Subject, se situa en el ‘top 25’ del món en Arquitectura –en què escala 8 posicions respecte l’edició 2019 del rànquing i se situa en el lloc 21 del món– i en Enginyeria Civil, on es manté en el lloc 23. En aquestes dues disciplines es consolida com a líder de l’Estat. I si es tinguessin en compte només els països que formen part de la Unió Europea, dins d'aquest espai la UPC ocuparia la 4a posició en Arquitectura i la 3a en Enginyeria Civil.

La Universitat també puja posicions en el camp de l’Enginyeria i Tecnologia, en què escala 9 llocs i se situa en el 76è del món (85 en l’edició 2019) i es manté com a primera de l’Estat. Es col·loca també entre les 100 millors del món (rang 51-100) en altres quatre disciplines: Art i Disseny; Enginyeria de Telecomunicació, Elèctrica i Electrònica; Ciències de la Computació, i Enginyeria Industrial, Mecànica i Aeronàutica. La UPC lidera també en solitari el sistema universitari espanyol en Ciències de la Computació i el co-lidera en Art i Disseny (1-2), Enginyeria de Telecomunicació, Elèctrica i Electrònica (1-2), Matemàtiques (1-5) i Ciència dels Materials (1-6). En aquesta darrera disciplina se situa entre les 200 millors del món (rang 151-200).

En les disciplines de Ciències del Medi Ambient, Matemàtiques, i Estadística i Investigació Operativa, la UPC se situa en el rang 101-150 de les millors universitats. També obté posicions destacades en Enginyeria Química (rang 151-200), en Agricultura i en Administració d’Empreses (ambdues en el rang 251-300) i en Física i Astronomia (rang 301-350). En Enginyeria Industrial, Mecànica i Aeronàutica, la UPC se situa, a més, com a segona universitat de l’Estat, en el rang 2-3 en Ciències del Medi Ambient i en el 2-4 en Estadística. La Universitat també es posiciona en el camp de Ciències Naturals (en el lloc 287 del món), en el d’Arts i Humanitats (359 del món) i en el de Ciències Socials (386 del món).

El QS World University Rankings by Subject 2020, editat per QS Quacqarelli Symonds, analitza quatre indicadors, dos centrats en la recerca (Cites per document i H-Index) i dos en la reputació de les institucions, tant entre els acadèmics d'altres institucions, com des de la percepció dels ocupadors.