La UPC, en el 'top 100' del món en Tecnologia i Ciències Instrumentals, segons el ShanghaiRanking’s Global Ranking of Academic Subjects

Descarregar

La UPC és líder de l'Estat i de les millors universitats del món en Tecnologia i Ciències Instrumentals

La UPC es manté entre les 100 millors universitats del món en quatre categories del ShanghaiRanking’s Global Ranking of Academic Subjects i lidera el panorama estatal en dues.

31/05/2021

El ShanghaiRanking’s Global Ranking of Academic Subjects (GRAS) 2021, que s'ha fet públic aquest mes de maig, posiciona la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) entre les millors institucions del món en l'àmbit de l'Enginyeria i en les Matemàtiques. La UPC es manté en el 'top 100' en quatre de les categories analitzades: Tecnologia i Ciències Instrumentals (en el lloc 45 del món), Recursos Hídrics (76-100), Matemàtiques (76-100) i Enginyeria Civil (76-100).

A més, en altres cinc àrees, la UPC es posiciona en el rang 101-150. Són les disciplines d'Enginyeria de Telecomunicacions, Tecnologia i Ciències del Transport, Enginyeria Metal·lúrgica, Ciències Atmosfèriques i Enginyeria Elèctrica i Electrònica.

Universitat líder de l'Estat en dues disciplines
En l’àmbit estatal, la UPC es manté com la primera universitat del sistema espanyol en Tecnologia i Ciències Instrumentals i en Recursos Hídrics. Destaca, a més, per coliderar altres cinc categories: Matemàtiques (1-2), Enginyeria de Telecomunicacions (1-2), Tecnologia i Ciències del Transport (1-2), Enginyeria Metal·lúrgica (1-2) i Ciències Atmosfèriques (1-4).

A més de mantenir els bons resultats en aquestes àrees, la UPC millora posicions en l'àmbit estatal en altres cinc disciplines respecte l’edició del 2020. Són la Ciència dels Materials (2-3), la Física (3-10), l'Enginyeria Mecànica (3-5), l'Enginyeria Biomèdica (3-6) i les Ciències del Medi Ambient (7-11). Així mateix, torna a classificar-se en Nanociència i Nanotecnologia.

La col·laboració internacional, punt fort de la UPC
El ShanghaiRanking’s Global Ranking of Academic Subjects (GRAS) posiciona les millors institucions del món en 54 disciplines a partir de l’anàlisi de cinc indicadors centrats en la recerca, l’excel·lència acadèmica, la col·laboració internacional i els reconeixements al personal docent i investigador.

L’indicador en què la UPC obté les millors puntuacions és el de la col·laboració internacional (IC), una dada que es correspon amb el rati d’articles amb coautoria internacional respecte el total, per categoria. Així mateix, la UPC destaca en l’indicador CNCI, corresponent a l’impacte normalitzat, el rati entre les citacions rebudes i el valor estàndard de citacions, per categoria, període i tipus de publicació a la revista.

El període que s’ha analitzat en aquesta edició per als indicadors bibliomètrics és el quinquenni 2015-2019, i les bases de dades consultades són la Web of Science i InCites, de Clarivate Analytics.