La UPC engega ‘#looopers’, un projecte de divulgació científica i tecnològica a YouTube

Descarregar

Imatge de la crida que se realitzat a través de les xarxes socials per trobar col·laboradors per al projecte '#looopers'

La UPC posa en marxa un projecte de divulgació científica i tecnològica que, amb el nom de ‘#looopers’, vol contribuir a la difusió del coneixement que es genera als diferents àmbits de treball de la Universitat: l’arquitectura, l’enginyeria, les ciències i la tecnologia.

12/12/2018

A través d’una sèrie de vídeos que es difondran a través del canal YouTube de la Universitat, el projecte vol promoure la difusió del coneixement de forma rigorosa i amb una clara intenció divulgativa, a partir d’un format informal i proper que faciliti la comprensió del contingut al públic general.

El projecte '#looopers' s'adreça especialment al públic jove –usuari natural de YouTube– per tal de generar interès per les àrees de coneixement de la Universitat i despertar les vocacions cap a les àrees STEAM (Science, Technology, Engineering, Arquitecture and Math, per les seves sigles en anglès), pròpies de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC). Aquest objectiu es veurà reflectit en el format i el to dels vídeos, els temes a tractar així com el perfil dels col·laboradors: investigadors i estudiants de la UPC, idealment joves, bons comunicadors, amb capacitat de síntesi i capaços de contagiar la seva passió pel seu camp d’expertesa.

La creació d’aquests nous continguts també vol contribuir a consolidar la imatge de la UPC com a universitat de referència en els àmbits de la arquitectura, l’enginyeria, les ciències i la tecnologia.

Es busquen ‘youtubers’ amb ADN UPC
Malgrat que ja s’han començat a treballar en la producció d’alguns vídeos, des de la Universitat s’ha fet una crida, a través de les xarxes socials, a trobar col·laboradors per al projecte: investigadors o estudiants de doctorat, apassionats per la ciència i la tecnologia i bons comunicadors, que vulguin participar en aquesta nova sèrie de vídeos. Entre tots els participants en aquesta crida, se seleccionaran les persones que participaran en el projecte de divulgació científica i tecnològica.