La UPC, entre les 500 millors universitats del món i al ‘top 100’ en quatre disciplines

L’edició 2019 del rànquing de Taiwan situa la UPC entre les 500 millors universitats del món i en el lloc 138 en el camp de l'Enginyeria, on es manté com a primera universitat de l'Estat. El rànquing també posiciona la Universitat en el 'top 100' del món en quatre disciplines: Matemàtiques; Enginyeria de Telecomunicació, Elèctrica i Electrònica; Enginyeria Civil i Ciències de la Computació.

10/10/2019

El 10 d’octubre s’ha publicat el Performance Ranking of Scientific Papers for World Universities, editat per la National Taiwan University, més conegut com NTU o rànquing de Taiwan. Aquest rànquing avalua la productivitat, l’impacte i l’excel·lència de les publicacions científiques de les institucions a partir d’una sèrie d’indicadors bibliomètrics (Web of Science), que combinen els resultats a curt i a llarg termini d’una sèrie de variables.

A la classificació general del rànquing, la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) se situa entre les 500 millors universitats del món: en el lloc 473 i com a primera politècnica de l'Estat. Pel que fa al rànquing per camps, la UPC se situa en el lloc 138 del món en el camp de l’Enginyeria –en què es manté com a primera universitat de l’Estat des del 2011– i en el rang 351-400 en el camp de les Ciències Naturals.

La Universitat també es posiciona en el ‘top 100’ en quatre disciplines: Matemàtiques (en el lloc 71); Enginyeria de Telecomunicació, Elèctrica i Electrònica (en la posició 75); Enginyeria Civil (en el lloc 76); i en Ciències de la Computació (en el 89). En les tres primeres disciplines, la UPC també destaca com a primera universitat de l’Estat.

Així mateix, la UPC es posiciona en les disciplines de Enginyeria Mecànica, Industrial i Aeronàutica (en què se situa en el lloc 121 i compartint lideratge a l'Estat amb la Politècnica de València); Enginyeria Química (en el lloc 154); Ciències dels Materials (en què es posiciona en el lloc 173 i també com a primera universitat de l'Estat); Ciències de la Terra (en el lloc 241); Física (en el rang 351-400), i Química (en el lloc 401-500).