La UPC es manté com a primera politècnica de l’Estat en la nova edició dels rànquings THE WUR

En l’edició 2022 del rànquing THE World University Rankings (THE WUR), la UPC es manté entre les 800 millors universitats del món (en el rang 601-800) i destaca com a primera politècnica de l’Estat. La Universitat també lidera les politècniques espanyoles en els camps de Ciències de la Computació i Ciències Físiques, i és colíder en Enginyeria i Tecnologia i en Ciències de la Vida, en els rànquings THE WUR by Subject.

15/10/2021

La nova edició del rànquing THE (Times Higher Education) World University Rankings (THE WUR) situa la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) entre les 800 millors universitats del món (en el rang 601-800) i, a nivell global d’institució, es manté com a líder entre les politècniques de l’Estat. En aquest rànquing, la Universitat obté la millor puntuació en els indicadors vinculats a l’àmbit de la internacionalització, que inclou els indicadors rati entre personal estranger i autòcton, rati entre estudiantat estranger i autòcton, i rati de coautoria internacional a les publicacions, obtenint la millor puntuació en aquest últim.

En els rànquings per camps publicats per THE WUR, anomenats THE WUR by Subject, la UPC se situa entre les 400 millors universitats del món (rang 301-400) en Ciències de la Computació i en Ciències de la Vida. En el camp de les Ciències Físiques, la Universitat es col·loca entre les 500 millors del món (rang 401-500) i en Enginyeria i Tecnologia, entre les 600 primeres (rang 501-600). En Ciències de la Computació i Ciències Físiques, la UPC es manté com la universitat politècnica líder de l’Estat; en Enginyeria i Tecnologia, comparteix el lideratge politècnic amb la Universitat Politècnica de València (UPV), mentre que en Ciències de la Vida ho fa amb la Politècnica de València i amb la de Madrid (UPM).

Així mateix, i també en referència als rànquings THE WUR by Subject, la UPC obté les millors puntuacions en els indicadors vinculats a l’impacte de les citacions, la internacionalització i la innovació.

Els rànquings THE WUR analitzen un total de 1.661 d’institucions d’educació superior d’arreu del món: per a ser incloses a l’anàlisi, han d’impartir estudis de grau, tenir més de mil articles publicats a Scopus durant el quinquenni analitzat (2016-2020), amb un mínim de 150 anuals, i no tenir el 80% o més de la seva producció científica centrada en una de les 11 àrees de coneixement que s’analitzen als THE WUR by Subject. THE WUR comprèn 13 indicadors, agrupats en cinc grans àmbits: citacions, ensenyament, innovació, internacionalització i recerca. THE WUR by Subject empra els mateixos indicadors, tot modulant els pesos en funció de cada camp.