La UPC escala posicions al rànquing Webometrics

La UPC millora en indicadors d'impacte i visibilitat del web

La UPC puja 43 posicions al Ranking Web of Universities i se situa en el lloc 235 del món. En l’àmbit europeu ocupa el lloc 103, mentre que en el sistema universitari espanyol passa de la setena a la sisena posició i es manté com la millor universitat politècnica de l’Estat.

25/02/2021

El Ranking Web of Universities (Webometrics) és un estudi elaborat pel Laboratori de Cibermetria del Consell Superior d’Investigacions Científiques (CSIC) que posiciona al voltant de 12.000 institucions d’educació superior de tot el món en funció d’una sèrie d’indicadors vinculats a la visibilitat i impacte de les seves pàgines web, així com a la transparència i excel·lència de la seva producció científica.

En la darrera edició del rànquing, la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) millora 43 posicions i se situa en el lloc 235 del món. Pel que fa a l’àmbit europeu, la UPC ocupa el lloc 103, mentre que en l’àmbit estatal millora una posició i passa del setè al sisè lloc. A més, es manté com la tercera universitat de Catalunya i com la primera politècnica de l’Estat.

La UPC també millora en dos dels tres indicadors analitzats pel rànquing. En Impacte/Visibilitat −que analitza el número de xarxes d’ordinadors externes que es troben a l’origen dels enllaços rebuts per les webs institucionals−, la UPC guanya 30 posicions i se situa en el lloc 261. Pel que fa a l’indicador d’Obertura/Transparència −que té en compte el número de cites rebudes als 210 perfils més citats de cada institució a Google Schoolar citations−, la UPC puja 78 posicions i se situa en el lloc 234.

Top10 de les universitats estatals, segons el rànquing Webometrics