La UPC escala posicions entre les universitats europees més innovadores

La UPC escala sis posicions i se situa al lloc 81 d’Europa i com a primera politècnica de l’Estat en el rànquing Europe’s Most Innovative Universities 2019, elaborat per Reuters. El rànquing posiciona les 100 universitats europees que més contribueixen a l’avenç de la ciència, la innovació tecnològica i l’impuls de l’economia mundial.

08/05/2019

L'edició 2019 del Top 100 Europe's Most Innovative Universities, editat per Reuters, situa la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) en el lloc 81 de la llista, escalant sis posicions respecte a l’edició anterior del rànquing i obtenint els millors resultats des de l’inici de la seva publicació. A escala estatal, la Universitat es posiciona en segona posició i com a primera politècnica de l’Estat.
Per a l’elaboració d’aquest rànquing, que es realitza en col·laboració amb Clarivate Analytics, en primer lloc se seleccionen les institucions amb un major nombre de publicacions al Web of Science entre els anys 2012 i 2017 i s’exclouen les que tenen menys de 50 patents presentades a la World Intellectual Property Organization (WIPO) en el mateix període. Després es tenen en compte una sèrie d’indicadors de producció científica –impacte de citacions a articles científics provinents de patens o del sector empresarial, percentatge d’articles elaborats en col·laboració amb la indústria i número total de publicacions– i d’indicadors de patents registrades per les institucions –volum global de patents, patents reeixides, patents internacionals, citacions i impacte de les citacions a patents i percentatge de patens citades per altres patents.

De les 100 universitats classificades, 23 es troben a Alemanya, 21 el Regne Unit, 18 a França, nou als Països Baixos, set a Bèlgica, cinc a Espanya (tres del sistema universitari català) i a Suïssa, quatre a Itàlia, tres a Dinamarca, dos a Noruega i una a Àustria i a Irlanda. Lideren la llista la KU Leuven, la University of Erlangen Nuremberg, l’Imperial College London, la University of Cambridge i la Swiss Federal Institute of Technology of Lausanne.