La UPC i l’Ajuntament de Manresa presenten el projecte de la Fàbrica Nova al Parlament de Catalunya

Descarregar

El director de l'EPSEM, Pere Palà (a l'esquerra de la imatge) i el rector Daniel Crespo (a la dreta de la imatge) han presentat, juntament amb l'alcalde de Manresa, Marc Aloy (al centre), el projecte de la Fàbrica Nova al Parlament de Catalunya. Al centre, la presidenta de la comissió d’Universitats i Recerca i alcadessa de Vic, Anna Erra

El rector de la UPC, Daniel Crespo, i el director de l'Escola Politècnica Superior d'Enginyeria de Manresa (EPSEM), Pere Palà, juntament amb l'alcalde de Manresa, Marc Aloy, han presentat, el 12 de juliol, al Parlament de Catalunya, el projecte per convertir el recinte de la Fàbrica Nova en un pol tecnològic i de coneixement.

15/07/2022

La Sala de Grups del Parlament de Catalunya va acollir, el 12 de juliol, la presentació del projecte de la Fàbrica Nova, liderat per l’Ajuntament de Manresa i la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC). A més de la compareixença de l’alcalde de Manresa, Marc Aloy; del rector de la UPC, Daniel Crespo, i del director de l’EPSEM, Pere Palà, que van explicar la iniciativa a les comissions parlamentàries de Recerca i Universitats; Empresa i Treball, i Educació, en la mateixa sessió també van intervenir representants de tots els grups municipals de l’Ajuntament de Manresa. L'objectiu d'aquesta compareixença: aconseguir el màxim suport institucional i polític per al projecte.

La Fàbrica Nova és un antic recinte fabril, de més de 65.000 metres quadrats de superfície, construït a l'inici del segle XX i que durant dècades va ser l’exponent principal de la indústria tèxtil manresana. En aquest espai s'hi desenvoluparà un pol de concentració de tecnologia, de la mà de la UPC i l'Ajuntament de Manresa, per atraure talent local i internacional, i per contribuir, alhora, a la regeneració urbana i al reequilibri territorial.

Un entorn de coneixement per transformar la Catalunya entral
El director de l'EPSEM, Pere Palà, i el rector Daniel Crespo van desgranar alguns detalls del projecte, remarcant la idea que suposa la creació d’un campus de quarta generació, que oferirà un itinerari formatiu complert (de secundària al doctorat, i formació continuada), amb espais per a transferència de coneixement, empreses tractores i prestació de serveis tecnològics avançats. Serà un espai obert a la ciutat  que ha d’actuar de motor de dinamització econòmica de la ciutat i del conjunt del país.

El rector va esmentar l’impacte que un projecte d’aquesta magnitud pot representar en diversos àmbits i va recordar que la inversió en universitat retorna a la societat un valor superior a la despesa que representa.