Col·laboració amb l'APCE per fomentar la transferència tecnològica i de coneixement al sector promotor i constructor

Descarregar

El rector de la UPC, Francesc Torres, i el president de l’Associació de Promotors de Catalunya, Lluís Marsà, durant la signatura del conveni

Descarregar

Imatge de l'acte de signatura del conveni

El conveni promourà, entre d'altres accions, la inserció laboral dels estudiants i graduats a través de pràctiques en empreses associades a l’APCE, entitat que també becarà un Treball de Fi de Màster del MBArch de la UPC.

16/01/2019

El 16 de gener s’ha signat un acord de col·laboració marc entre la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) i l’Associació de Promotors i Constructors d’Edificis de Catalunya (APCE) pel qual ambdues institucions aprofundiran en les relacions científiques, tècniques i de formació amb l’objectiu de promoure la transferència tecnològica i de coneixement entre la universitat i el sector promotor i constructor a Catalunya.

Ambdues institucions també han fet efectiva avui la creació d’una beca per a la realització d’un Treball de Fi de Màster de l’MBArch 2018-2019, el màster universitari en Estudis Avançats en Arquitectura que s’imparteix a l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de Barcelona (ETSAB) de la UPC. Podran optar a la beca aquells treballs que plantegin estructures de flexibilitat espacial amb l’objectiu d’acollir les diferents maneres d’habitar, així com també d’adaptar els espais domèstics a les necessitats de l’habitant al llarg de la seva vida.

Pràctiques en empreses
El conveni marc signat contempla la realització conjunta d’activitats de formació, investigació científica de desenvolupament tecnològic i transferència de tecnologia desenvolupada per la Universitat en relació a aquelles temàtiques relacionades -directa o indirectament- amb l’urbanisme, la mobilitat, l’habitatge, i amb l’activitat promotora constructora, entre les quals destaquen:

• Execució de projectes de recerca orientats a l’actualització de normatives urbanístiques i tècniques.
  • Cooperació en la promoció de convenis acadèmics i pràctiques en empreses associades a l’APCE.
  • Execució de projectes de recerca orientats a la innovació tecnològica basada tant en el disseny de sistemes industrialitzats, com la recerca de nous materials més sostenibles (menor generació de residus, etc.).
  • Organització d’activitats comunes relacionades amb la promoció de la recerca i el desenvolupament tecnològic en el sector de la construcció.
Els Edificis de Consum Proper a Zero (nZEB); l’estudi de processos constructius molt rígids prescrits per la normativa, o el futur de la connectivitat a les llars (domòtica, gestió de la llar des del mòbil; impacte de la connectivitat en els costos de producció, etc.) són algunes de les temàtiques contemplades per desenvolupar en els projectes conjunts entre la UPC i l’APCE.

Els convenis els han rubricat el rector de la UPC, el professor Francesc Torres, i el president de l’Associació de Promotors i Constructors d'Edificis de Catalunya, Lluís Marsà, acompanyats pels representants de la Universitat i de l’Associació que participaran en la Comissió Mixta que es crearà per al seguiment del conveni de col·laboració.