La UPC i Nissan signen un conveni marc per col·laborar en el grau i el màster universitari en Enginyeria d’Automoció

La UPC i Nissan Motor Ibérica (NMISA) han signat, el 10 de juliol, un acord de col·laboració per donar suport al grau i al màster universitari en Enginyeria d'Automoció.

10/07/2018

La complexitat i l’especialització del sector de l'automoció requereix d'una formació específica per formar els professionals que són necessaris per al sector. L'acord signat entre la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) i Nissan suposarà que a partir del proper curs acadèmic estudiants del grau universitari en Enginyeria d'Automoció tinguin l'oportunitat de desenvolupar la seva primera experiència prelaboral, a través de pràctiques curriculars obligatòries, en els centres de treball de la companyia a Catalunya. A més, el conveni permetrà reforçar la UPC amb professionals de Nissan que, a través de la seva experiència, transmetran el seu coneixement en determinades assignatures del pla d'estudis tant del grau com del màster, en forma de ‘master class’.

La UPC imparteix, des del curs acadèmic 2017-2018, el grau en Enginyeria d'Automoció a l'Escola Politècnica Superior de Manresa (EPSEM) de la UPC i és una de les poques universitats públiques d'Espanya que imparteixen aquests estudis. El grau, de 240 crèdits ECTS (4 anys), cobreix tant el desenvolupament del producte, com l'estudi i l'anàlisi del procés de fabricació, i proporciona els coneixements necessaris de gestió empresarial que demanda el sector. El quart curs d'aquests estudis es pot cursar també a l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Industrial de Barcelona (ETSEIB), un centre en el qual s'imparteix el màster universitari en Enginyeria d'Automoció, de 120 crèdits ECTS (2 anys), i que completa l'itinerari acadèmic i competencial d'aquest grau.

La directora de Recursos Humans de NMISA, Gemma Fernández-Nespral, ha explicat que "per a Nissan és essencial participar activament en la transferència de coneixements i poder participar en el desenvolupament i capacitació dels nous enginyers d'automoció que necessita el mercat, i que necessitem a Nissan, per continuar creixent."

Per la seva banda, el rector de la UPC, Francesc Torres, ha afirmat que "la docència en Enginyeria d'Automoció que s'imparteix a la UPC és de màxima qualitat. És per aquest motiu que l'aliança amb els líders del sector la reforça i la impulsa. Agraeixo a Nissan el seu compromís amb la formació inicial i continuada dels futurs professionals, celebrant que la UPC i Nissan s'obrin les portes a molts anys de col·laboració."