La UPC i Santander Universitats refermen la seva col·laboració

Descarregar

D'esquerra a dreta: Carme Fenoll, cap de Gabinet del Rectorat de la UPC; Luis Herrero, director territorial institucional a Catalunya del Santander; Francesc Torres, rector de la UPC; Matías Rodriguez Inciarte, president de Santander Universitats; Xavier Massó, gerent de la UPC; José María García de los Ríos, director de Convenis i Mecenatge del Santander; José María Martínez, director de les Institucions a Catalunya del Santander.

El 12 de març el rector de la UPC, Francesc Torres, i el president de Santander Universitats, Matías Rodríguez Inciarte, s’han trobat per analitzar els principals resultats i programes acadèmics fruit de l'acord de col·laboració que mantenen les dues entitats en els àmbits d’emprenedoria, internacionalització, investigació, inclusió i igualtat d'oportunitats i responsabilitat social.

12/03/2019

La UPC i Banco Santander, a través de Santander Universitats, mantenen una àmplia col·laboració des de 1999 per dinamitzar projectes de formació, investigació, innovació, emprenedoria i responsabilitat social. Fruit de l'últim acord signat l'any 2017, Santander Universitats ofereix suport a projectes de la UPC com la convocatòria de beques de formació de personal investigador (FPi), en el marc de la qual el 2018 es van atorgar 15 ajudes i està previst atorgar-ne altres 10 en la convocatòria d'aquest any.

L'entitat també dóna suport a projectes de responsabilitat social corporativa que promou la UPC, a les accions d'accessibilitat vinculades al Pla d'Igualtat d'oportunitats i al programa d'inclusió de la Universitat i a projectes estratègics com el SinoSpanish Campus, creat el 2012 per la UPC, la UPM i la Universitat de Tongji com una eina d'internacionalització d'activitat amb la Xina.

El SinoSpanish Campus és una iniciativa amb l'objectiu d’impulsar programes de doble titulació per a estudiants de la UPC i la universitat xinesa i la investigació en enginyeria, arquitectura, tecnologia i ciències aplicades, així com per afavorir la mobilitat d'estudiants i investigadors entre les tres universitats, i el desenvolupament de programes de doctorat conjunts.

Un altre dels camps en què Santander Universitats ofereix la seva col·laboració és l'Espai Emprèn UPC i el programa Explorer per a la promoció del talent jove i de l'esperit emprenedor. En 2017 es van premiar 4 projectes al concurs Emprèn UPC-Yuzz, en el qual es van presentar 50 propostes, i en 2018 a través d'Explorer es va donar suport a 25 projectes de 45 emprenedors. Els guanyadors d'aquest concurs es coneixeran en els propers mesos.

A partir d'aquesta trobada, la UPC i Santander Universitats han considerat explorar nous escenaris de col·laboració futura amb el focus en els objectius estratègics comuns.