La UPC ofereix el seu suport a les persones de la seva comunitat afectades pel conflicte bèl·lic Israel-Hamas

La UPC ha activat el Comitè d’Emergències Internacionals per analitzar l’impacte sobre la Universitat del conflicte bèl·lic entre Israel i Hamas, i ofereix suport a les persones membres de la comunitat afectades per la situació.

19/10/2023

La Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC) ha activat el Comitè d’Emergències Internacionals per analitzar l’impacte sobre la Universitat del conflicte bèl·lic entre Israel i Hamas i contacta aquests dies amb les persones membres de la comunitat UPC que poden estar afectades per la situació. En aquest sentit, la Universitat ha posat a disposició d’aquestes persones el suport previst per a aquest tipus de situacions i que van des del suport psicològic a les mentories acadèmiques, passant per ajuts al pagament de la matrícula.

La Universitat ha posat també a disposició de la seva comunitat la bústia de correu electrònic crisi.orientmitja@upc.edu per canalitzar la informació directa derivada d’aquesta situació.

Les universitats contra la confrontació bèl·lica i favor del diàleg
La UPC és una de les universitats signants del comunicat acordat per l’Associació Catalana d’Universitats Públiques (ACUP) arran de l’escalada bèl·lica a l’Orient Mitjà i que es va publicar el dia 11 d’octubre.

Així mateix, les universitats a través de Crue Unversidades Españolas han emès un comunicat de rebuig davant l'escalada bèl·lica al Pròxim Orient i trasllada la seva solidaritat a les comunitats universitàries i científiques d'Israel i Palestina.