La UPC a UNIferia, la primera fira virtual per a futurs universitaris

Imatge de l'estand virtual de la UPC a UNIferia

De l’1 al 5 de abril, la UPC serà present a UNIferia, una fira virtual des d’on s’oferirà als visitants informació sobre els estudis de grau de la Universitat. Es tracta d’una iniciativa de CRUE Universidades Españolas en què participen 52 universitats espanyoles.

28/03/2019

UNIferia és la primera fira virtual d’aquestes característiques que es posa en marxa a l’Estat, una iniciativa de Crue Universidades Españolas en què la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) participa, de l’1 al 5 d’abril, oferint tota la informació sobre els estudis de grau i les vies d’accés a la Universitat. La UPC informarà sobre la seva oferta d’estudis, que inclou 64 graus i 25 dobles titulacions del Centre de Formació Interdisciplinària Superior (CFIS), i diferents itineraris de doble titulació entre estudis UPC i programes de doble titulació internacional.

La primera edició d’UNIferia reunirà a 52 universitats espanyoles que informaran online, i de forma personalitzada, en horari de 10 a 14 hores, sobre la seva oferta acadèmica. La iniciativa permet que els futurs estudiants universitaris vencin les fronteres geogràfiques i es puguin informar, i interactuar, amb els diferents sistemes d’informació i orientació de les institucions participants. Les persones interessades en visitar la fira virtual cal que s'hi registrin prèviament.

UNIferia és una plataforma accessible i amb un disseny responsiu, que s’adapta automàticament a qualsevol dispositiu mòbil. El visitant rebrà, a través d’un xat, atenció personalitzada del personal d’informació de cada universitat. La plataforma també inclou un punt d’informació principal, des d’on es donarà informació sobre el sistema universitari espanyol, així com un buscador per localitzar els diferents estudis de grau de les universitats que participen a la fira.

Es tracta d'una iniciativa sorgida dels grups de treball dels Serveis d'Informació i Orientació Universitària (SIOU) amb l'objectiu de millorar els canals de comunicació i garantir la igualtat d'oportunitats sense les limitacions que tenen les fires d'educació superior presencials.