La UPC participa en la creació del nou llibre infantil d’'Agus i els monstres'

Toni Hernàndez, professor de la Facultat d'Informàtica de Barcelona (FIB) de la UPC, ha participat juntament amb altres autors en la nova novel·la gràfica de la col·lecció 'Agus i els monstres', en format digital, publicat per Combel Editorial, que reflexiona sobre la situació actual provocada per la pandèmia per la COVID-19. Es convida als lectors a fer una donació per donar suport a la recerca científica de la COVID-19 i destinar-ho al projecte Kids Corona de l’Hospital Sant Joan de Déu de Barcelona.

14/05/2020

'JUNTS A CASA! Els dies del coronavirus' és un llibre sorgit en el context excepcional arran de la pandèmia per COVID-19 i forma part de la col·lecció 'Agus i els monstres'. Toni Hernàndez, professor de la Facultat d’Informàtica de Barcelona (FIB) de la Universitat Politècnica de Barcelona · BarcelonaTech (UPC), és coautor d’aquesta novel·la gràfica, en format digital, que ofereix als nens i nenes una reflexió serena sobre la situació que estem vivint actualment. La informació sobre el coronavirus s’explica i presenta de forma amena i entenedora, tenint en compte la precisió científica. En la creació del conte, juntament amb Toni Hernández, hi han participat, tots de forma altruïsta, Jaume Copons (escriptor), Liliana Fortuny (il·lustradora), Salvador Macip (metge, científic i escriptor) i l’Elena Rottier (psicòloga).

El llibre convida als protagonistes de la col·lecció (l’Agus, la Lídia i els monstres) i també els lectors a aprendre a viure en el confinament i el desconfinament, i a actuar com a herois ajudant a evitar que la pandèmia segueixi avançant, segons el protagonista: «cadascú s’està a casa seva, però tots anem en el mateix vaixell». El llibre digital 'JUNTS A CASA! Els dies del coronavirus' es pot llegir i descarregar gratuïtament a la pàgina web agusandmonsters.com en català, castellà i anglès.

Per tal de donar suport a la recerca científica de la COVID-19, Combel Editorial convida els lectors a fer una donació a través de la plataforma kukumiku. També es pot descarregar per 5 euros a les plataformes d’Amazon, Apple iBooks, La Casa del Llibre i El Corte Inglés. L’import de totes les donacions i descàrregues a través de totes les plataformes anirà íntegrament al projecte Kids Corona de l’Hospital Sant Joan de Déu de Barcelona.