La UPC recull els premis de la UNIRUN 2021

Els estudiants premiats, Marc Fugardo i Marina Casal, juntament amb el rector Daniel Crespo
Descarregar

Els representants de les universitats presentant les samarretes
Descarregar

Els representants de les universitats a la presentació de les samarretes

La UPC ha rebut, el 21 de febrer, els premis de la setena edició de la UNIRUN, en què va guanyar les categories masculina, femenina i absoluta. El lliurament de guardons ha tingut lloc, a la Fàbrica Moritz Barcelona, en el decurs de la presentació de la nova marca i de la vuitena edició de la cursa de les universitats catalanes.

22/02/2022

Per primera vegada, la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) ha guanyat la cursa de les universitats catalanes en les tres categories masculina, femenina i absoluta─ en l’edició 2021. El guardó al primer corredor ha estat per a Marc Fugardo, estudiant de l’Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT), i el premi a la primera corredora se l’ha endut Marina Casal, estudiant de la mateixa escola.

Els premis de la setena edició de la UNIRUN, que no es van poder lliurar el dia de la cursa per les mesures sanitàries vigents, s’han lliurat en un acte, el 21 de febrer, a la Fàbrica Moritz Barcelona, en què també s’han presentat el programa de la UNIRUN 2022 i la nova marca oficial de la cursa de les universitats.

El rector de la UPC, Daniel Crespo, va recollir el premi a la UPC com a universitat guanyadora, de mans de la Secretària General de l’Esport de la Generalitat de Catalunya, Anna Caula. Al mateix acte, hi va assistir Filo Cañete, alcaldessa de l'Ajuntament de Sant Adrià de Besòs, així com rectors d’altres universitats catalanes.

Les ciutats de Barcelona i Sant Adrià de Besòs acolliran el proper 13 de març la vuitena edició de la UNIRUN. La prova està promoguda per les 12 Universitats catalanes de la mà de l’Esport Català Universitari (ECU), amb el suport de la Secretaria General de l’Esport i de l’Activitat Física, l’Ajuntament de Barcelona i l’Ajuntament de Sant Adrià de Besòs i el patrocini d’Adidas. La propera edició de la UNIRUN arrencarà a les 9:30h del matí al Parc dels Auditoris del Parc del Fòrum i tindrà la seva arribada en el mateix punt.

La UNIRUN implica a les 12 Universitats catalanes en una competició atlètica popular sobre un circuit de 5.000 metres. La participació està oberta a tothom. Poden competir estudiants universitaris, alumni, futurs estudiants, professors, treballadors, proveïdors, familiars o simpatitzants d'alguna de les Universitats catalanes.

Els representants de les 12 Universitats participants han presentat la seva samarreta. A la UNIRUN 2022, l’euro solidari de la inscripció va destinat a garantir un treball digne a les dones que acompanya la Fundació Ared.

Les 5.000 inscripcions disponibles per a la vuitena edició de la UNIRUN ja estan gairebé exhaurides. El 51,90% de participants són homes i el 48,10% són dones. I el percentatge d’inscrits menors de 24 anys és del 76,49%.